سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش «بهره‌وری» لازمه مشارکت در بخش خصوصی بیمارستان‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: مشارکت در بخش‌های خصوصی بیمارستان‌ها ملزم افزایش بهره وری است.

مهدی رضایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در همه‌ زمینه‌های علمی و پژوهشی همیشه شتاب بخشیدن به یک موضوع در رشد اقتصادی آن بحث  موثر بوده است، اظهار کرد: در همه کشور‌ها این موضوع مستلزم کاهش فعالیت‌های غیر‌حاکمیتی است، فعالیتی که در یک چارچوب خصوصی‌سازی و بهره از تجارب بین المللی می‌تواند زمینه مشارکت بیمارستان‌ها به بخش خصوصی را افزایش دهد.

او افزود: آگاهی کامل از فواید و مخاطرات احتمالی بیمارستان‌ها و ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت همیشه با موانعی همراه بوده است، اما آگاهی و اشراف داشتن به موانع و همچنین متمول بودن فعالیت گسترده در واحد‌ها  هدف را به نتیجه نزدیکتر می‌کند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: لازمه مشارکت در بخش‌های خصوصی بیمارستان‌ها ملزم به قرارگیری در بحث‌های افزایش بهره‌وری، تسهیل استفاده از امکانات درمانی برای بیماران و همچنین پرسنل بیمارستانی است که می‌تواند در نهایت تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد،  رشد و توسعه فناوری‌های هوشمند تاثیرگذاری بسیاری در رشدو تکامل زندگی انسان و محیط کاری امن‌تر و دلپذیرتر دارد.

رضایی درباره مشارکت بیمارستان‌ها در بخش خصوصی گفت: تعدادی از بیمارستان‌ها به سمت برون سپاری و برخی‌ها به سمت درون سپاری قدم بر داشته اند، امیدواریم با تحت الشعاع قرار گرفتن این تعداد، مزایای بیمارستانی افزایش و معایب آن‌ها از بین برود.

بیشتر بخوانید : وزارت بهداشت به دنبال پرستار با حقوق کم است / ۲۰ هزار پرستار بیکار در کشور داریم


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران گفت: جهت‌گیری ما به سمت واگذاری است، اما شرایط واگذاری محدودیت خاصی دارد که باید ورود تکنولوژی‌های پیشرفته و نیرو‌های متخصص کارایی در کنار یکدیگر قرار گیرند تا به مولفه‌های بخش واگذاری بتوان پاسخ مناسب‌تری داد.

او ادامه داد: در واقع آنچه موضوع مشارکت بخش خصوصی ـ دولتی را از مفهوم خصوصی‌سازی متمایز می‌سازد، مشارکت این دو بخش با یکدیگر است، زمانی که دولت‌ها وظایف قانونی و مسئولیت‌های حاکمیتی خود را حفظ و با پذیرفتن بخش‌هایی زمینه‌های شراکت بخش خصوصی با بخش دولتی را فراهم آورند می‌توانیم بگوییم به خواسته‌های خود رسیده ایم.

رضایی بیان کرد: یکی از راهبرد‌های کاهش هجمه خصوصی ‏سازی، انجام طراحی پروژه‌‏های مشارکتی میان ۲ بخش خصوصی و دولتی است؛ هدف از این پژوهش بررسی موانع توسعه راهبردی در پروژه‌های ملّی است.
 
او در پایان گفت: در واقع شایع‌ترین شناخت این موانع به مدیران دولتی در جهت رفع هزینه‌های بالا و اجرایی کردن پروژه در زمان‌های تعیین شده کمک خواهد کرد تا خدمات عمومی باکیفیت‌تری را به شهروندان ارائه کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.