سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مربی تیم ملی تنیس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آقایان منتقد وقتی تنیس به گروه دوم آسیا صعود کرد، کجا بودند؟ / تاکنون سرپرست فدراسیون را ملاقات نکرده ام!

سیف الله بهزادپور گفت: پیشکسوتان تنیس اگر کم و کاستی سرمربی تیم ملی را می‌بینند، خدماتی که ارائه داد را هم متذکر شوند.

سیف الله بهزاد پور مربی تیم ملی تنیس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روابط تیم ملی با فدراسیون تنیس، هفت ماه حقوق معوقه ملی پوشان، برگزاری کلاس‌های مربیگری بدون حضور کادر فنی تیم ملی، مدیریت احمد نامنی و ... توضیحاتی ارائه کرد.

پیشکسوتان تنیس این روز‌ها از عملکرد کادر فنی تیم ملی و سقوط تیم ملی به دسته چهارم آسیا انتقاد می‌کنند. نظر شما چیست؟

من حدود هشت دوره با تیم ملی تنیس همکاری داشتم و در ابتدا وقتی تنیس ایران به دسته چهارم آسیا سقوط کرد، تیم را به احمدوند سپردند و در نهایت با کمک او تیم ملی با توجه به امکانات محدود به گروه ۲ آسیا صعود کرد و هیچ یک از پیشکسوتان حتی پیام تبریک خشک و خالی هم به او ندادند، در حالی که احمدوند تلاش بسیاری برای پیشرفت تنیس کشور کرد. حالا که تیم به گروه چهارم آسیا رفته است همه پیشکسوتان کارشناس شده اند. اگر کاستی‌های احمدوند را دیدید خوبی هایش را هم متذکر می‌شدید.

وی افزود: من هیچوقت درک نکردم چرا تیم ملی تا این حد دشمن داشت؟ یکی نبود سوال بپرسد که ریشه این مشکلات چیست؟ تنها یک تیشه به دست گرفته و به ریشه تنیس می‌زدند. تا وقتی دشمنان تنیس هستند نباید انتظار هیچ پیشرفتی را در این رشته ورزشی داشته باشیم.  

دلیل اصلی سقوط ایران به گروه چهارم تنیس آسیا چه بود؟

پیش از اینکه به گروه چهارم تنیس آسیا سقوط کنیم، شخص احمدوند برنامه تیم ملی را تقدیم رئیس فدراسیون کرد، اما تنها ۱۰ درصد گفته‌های او عملی شد. حالا چه انتظاری می‌توان از تیمی داشت که تنها ۲ بار آن هم با تعداد نفرات ناقص به مسابقات دیویس کاپ اعزام شده است؟  یک بازیکن باید به طور دائم در مسابقات داخلی و خارجی حضور داشته باشد. اما متاسفانه نه مسابقه داخلی وجود دارد و نه اعزامی به خارج صورت می‌گیرد. در کل تنیس ایران با این امکانات ضعیف ۴ یا ۵ بازیکن خوب دارد، زمانی که من تنیس بازی می‌کردم تعداد بازیکنان به قدری زیاد بود که ورود به تیم ملی واقعا دشوار محسوب می‌شد.  


بیشتر بخوانید: اولین دوره رقابت‌های تنیس با ویلچر قهرمانی کشور آغاز شد


پس شرایط تنیس برای پیشرفت مهیا نیست. مقصر اصلی این اتفاقات از نظر شما چه کسی است؟

از نظر من ضعف فدراسیون باعث شد تا تیم ملی به دسته چهارم آسیا سقوط کند. کردی به عنوان سرپرست تیم ملی وقتی ۶ بار در این ۷ سال در تمرینات تیم ملی حضور نداشت و بار‌ها پیش آمد که با او تماس گرفتم، اما دریغ از اینکه جوابی بگیرم. به همین دلیل بازیکنان سرد و بلاتکلیف بودند و تا امروز هم که همچنان فدراسیون طلب ما را پرداخت نکرده است. تا زمانی که تیم ملی از نظر مالی حمایت نشود و یا اینکه خبری از تورنمنت بین المللی نباشد، نباید انتظار بهتر شدن اوضاع را داشته باشیم.  

این چند وقت سرپرست فدراسیون دست به تغیر و تحول در فدراسیون زده و افراد غیر متخصص را وارد تنیس کرده است. نظر شما چیست؟

نامنی کارشناس خوبی است و به نظر من صفتی به عنوان دبیرکل که در تنیس آورده است، از نظر مدیریتی خوب عمل کرده است. نامنی را هنوز ندیده ام و هیچ دعوتی از ما توسط فدراسیون برای دیدار صورت نگرفته است و تنها عکس او را از رسانه‌ها دیده ام! حالا امیدوارم هر شخصی که توسط نامنی به تنیس می‌آید دلسوز این رشته باشد تا تنیس ما پیشرفت محسوسی داشته باشد.

چند هفته گذشته دوره مربیگری A آسیا در فدراسیون تنیس برگزار شد، آیا برای حضور در این کلاس‌ها از شما دعوت شد؟

 یک دوره مربیگری درجه A آسیا توسط فدراسیون برگزار شد که از هیچ یک از مربیان نام آور تنیس از جمله اشکان شکوفی و انوشا شاهقلی که زحمت بسیاری برای تنیس کشده اند و همچنین من برای حضور در این کلاس‌ها دعوت نشد، حالا هم که از این کلاس‌ها زمان زیادی می‌گذرد و صحبت در مورد آن جایز نیست.  

سخن پایانی؟

ما سال‌های سال افرادی  در فدراسیون تنیس پست داشتند را همچنان می‌بینیم و بهتر است کمی تغییر و تحول صورت بگیرد تا هم شاهد جوانگرایی باشیم و هم اینکه جوان هاهم تجربیات خود را منتقل کرده و برای دوستانشان تشویقی باشند.

انتهای پیام/

اظهارات مربی تیم ملی تنیس در خصوص مشکلات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.