سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتاحی: طرح جداسازی مسابقات شرق و غرب را به AFC داده ایم

مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: طرح جداسازی مسابقات شرق و غرب را به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده ایم و امیدوارم در تقویم فصل آینده اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره فشردگی بازی‌های لیگ برتر اظهار کرد: به هر حال هنوز مدتی از شروع لیگ برتر سپری شده  و ما روز گذشته هفته هفتم را پشت سر گذاشتیم. ما طرحی به AFC برای لیگ قهرمانان آسیا ارائه کردیم که امیدواریم اجرایی شود و  این طرح را در عمان دادیم  که یک مرحله مسابقات شرق و غرب از هم جدا شدند و در تقویم AFC قرار داده شده است. ما  جلسه‌ای با کشور‌های  قطر و امارات پیرامون  این طرح  برگزار  کردیم و این طرح  به نفع تیم‌های غرب آسیاست.

او ادامه داد: اگر  مسابقات غرب آسیا  یکی، دو ماه زودتر آغاز شود این به نفع باشگاه‌های ما خواهد بود و نمایندگان ما در سال‌های گذشته وقتی به مرحله بعد می‌رسیدند اوت می‌شدند، چون سرنوشت تیم‌ها عوض می‌شد. با اجرای این طرح موافقت شده و امیدوارم از فصل ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ که تقویم جدید ارائه می‌شود این اتفاقات در آن رخ بدهد. به هر حال ما در ایام نوروز فیفادی پیش رو داریم و برای اینکه بازی‌ها به خرداد ماه  کشیده نشود باید بازی‌ها را فشرده برگزار کنیم. طبق برنامه  ۱۸ هفته لیگ را در نیم‌فصل اول برگزار می‌کنیم و بعد از هفته پانزدهم نقل و انتقالات شروع می‌شود و سپس هفته هجدهم تا هفته سی‌ام می‌ماند که  فشردگی را در نیم‌فصل دوم خواهیم داشت، چون تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ضرر می‌کنند.

ما به علت برخی از مناسبت ها نمی توانیم بازی برگزار کنیم 

فتاحی افزود: مسائلی که باید در تقویم برنامه بازی‌های لیگ برتر  در نظر گرفته شود در ایران بیشتر است چرا که ما مناسبت‌ها، اعیاد و وفات‌ها را داریم. به طور مثال  ما نتوانستیم در ۴ آبان بازی بگذاریم، چون رحلت پیامبر اسلام (ص) است یا روز‌های ۶ و ۷ آبان هم شهادت امام رضا (ع) است، ما چاره‌ای نداشتیم، اما بعضی اوقات هم است که تقویم به ما اجازه می‌دهد بازی‌ها را جلوتر برگزار کنیم مثل بازی‌های ماشین سازی و فولاد خوزستان، پارس جنوبی و نفت آبادان، پرسپولیس و پیکان که امکان جابجایی بود و یک روز به جلوتر آوردیم تا پوشش خبری هم بهتر شود.

او درباره  اعتراض بازیکنان استقلال به فشردگی بازی‌های لیگ، اظهار کرد: برخی از دوستان و بازیکنان استقلال اعتراض کردند، اما فشردگی در بازی‌های لیگ برتر  نیست. به هر حال خیلی از بازیکنان در هفته دوم و سوم مصدوم شدند که در این هفته‌ها اصلاً فشردگی وجود ندارد. بازیکنان استقلال از امکانات باشگاه هم گله داشتند و در گذشته هر کادر فنی از یک مربی و دستیارانش تشکیل می‌شد، اما اکنون کادرفنی  به غیر از مربیان چندین نفر دیگر هم شامل می‌شود.  

باشگاه سایپا تمایل به برگزاری  بازی در ورزشگاه آزادی داشت 

فتاحی درباره مشکلات  بلیت‌فروشی در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: وضعیت بلیت‌فروشی در خیلی از شهر‌ها بهتر شده و فروش بلیت‌ها فقط اینترنتی است. البته ورزشگاه‌هایی همانند شهر قدس مشکلاتی دارند چرا که این ورزشگاه ۲ گیت ورودی داشت که کار نمی‌کرد. باشگاه  سایپا تمایل داشت که بازی این تیم برابر تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادی برگزار شود چرا که جایگاه VVIP ورزشگاه قدس در حال تعمیرات بود. مسئولان سایپا فکر نمی‌کردند که بازی در ورزشگاه قدس  برگزار شود و امیدوارم  از بازی‌های بعد این مشکلات برطرف شود.  

جریمه هایی برای مسئولان ورزشگاه جم در نظر گرفته ایم 

او ادامه داد: ورزشگاه جم در هفته هفتم لیگ برتر  هم مشکلاتی داشت و سیستم‌ها کار نمی‌کرد. به هر حال ما به مسئولان ورزشگاه  جم تذکر می‌دهیم و جریمه هم می‌کنیم چرا که این مسائل جزء الزامات بوده و باید مراعات می‌کردند. در ورزشگاه نفت مسجد سلیمان هم گیت راه‌اندازی شده، در آبادان هم مشغول کامل کردن هستند و بقیه ورزشگاه‌ها مشکلی ندارند.  

او درباره تفاوت اختلاف قیمت بلیت‌ها در بازی روز گذشته سایپا و استقلال گفت: با توجه به اینکه تیم سایپا خواستار برگزاری بازی خود در ورزشگاه آزادی بود به همین علت  رقم بلیت‌ها همانند مبلغ ورزشگاه آزادی  فروخته شد. البته با تذکری که دادیم قیمت‌ها همان ۱۵ هزار تومان شد و  در روز بازی هم مثل همه جای دنیا که قیمت بلیت را کاهش می‌دهند از ۱۵ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان تغییر پیدا کرد.

فتاحی درباره اینکه آیا فیفادی بعدی در برنامه لیگ پیش‌بینی شده است، بیان کرد: به طور حتم ما ۵ فیفادی در برنامه لیگ پیش بینی کردیم که طبق برنامه یک فیفادی از ۲۰ تا ۲۸ آبان ماه  داریم و فیفادی بعدی ما از ۴ تا ۱۲ فروردین است.

مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره  اینکه می‌تواند سرمربی خوبی هم شود، گفت: به هر حال وقتی شما برای بازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنید باید این اطلاعات را هم داشته باشید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.