سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات توزیع بذر برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی ‏درحوضه‌های آبخیز استان سمنان آغاز شد

۷۵۰۰ کیلوگرم انواع بذور مرتعی برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی در جهت اصلاح و توسعه مراتع در ۱۹ ‏حوضه آبخیز و بیش از ۵۰ سامانه عرفی مرتعی که دارای طرح مرتعداری می‌باشند توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات توزیع بذر برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی در سامانه‌های عرفی مراتع ‏حوضه‌های آبخیز استان سمنان آغاز گردید. ‏

او افزود: ۷۵۰۰ کیلوگرم انواع بذور مرتعی برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی در جهت اصلاح و توسعه مراتع در ۱۹ ‏حوضه آبخیز و بیش از ۵۰ سامانه عرفی مرتعی که دارای طرح مرتعداری می‌باشند توزیع شد. ‏

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: بذور باریجه، سکاله، اسپرس، یونجه، ماشک، درمنه دشتی و کوهی، سالسولا، بادام کوهی، استیپا، فستوکا و آنغوزه از جمله بذر‌هایی است که با توجه به اکوسیتم‌های مرتعی هرمنطقه منظور گردیده است.

جلالی این اقدام را در راستای حفظ و توسعه پوشش گیاهی در مراتع استان سمنان بیان کرد وگفت در قالب تامین نهاده‌های مورد نیاز درعملیات اصلاحی و احیایی مراتع به صورت عملیات‌های بذرپاشی، کپه کاری، بذرکاری، ذخیره نزولات آسمانی و تبدیل دیمزار‌های کم بازده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

او بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ از محل صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بریک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون تومان عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع استان سمنان اجرایی می‌گردد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمناندر ادامه ابراز داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سالجاری (۱۳۹۸) ساخت و تحویل ۶۶ دستگاه آبشخوار فلزی ویژه شرب بهداشتی دام در ۸ حوزه آبخیز و ۱۹ سامانه مرتعی دارای طرح مرتعداری مصوب با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیون ریال در دستور کار قرار دارد.

انتها پیام / م

۷۵۰۰ کیلوگرم انواع بذور مرتعی برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی در سطح توزیع شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.