سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سریال اختلافات پکن-واشنگتن ادامه دارد؛

درخواست چین از سازمان تجارت جهانی برای اعمال تحریم‌های تلافی‌جویانه علیه آمریکا

چین از سازمان تجارت جهانی خواست آمریکا را به دلیل نقض دستور اجرایی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص تعرفه‌ها تحریم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، چین از سازمان تجارت جهانی خواست با اعمال تحریم‌های تلافی جویانه به مبلغ ۲.۴ میلیارد دلار، دولت فعلی آمریکا را به دلیل نقض قانونی که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مورد اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی چین تصویب شده بود، تنبیه کند.

بر اساس سندی که روز گذشته [دوشنبه] منتشر شد بخش حل اختلاف سازمان تجارت جهانی این پرونده را به جریان می‌اندازد. سازمان تجارت جهانی از قاضی‌های این پرونده خواسته است دولت فعلی آمریکا را به دلیل عدم تعهد به قوانین تصویب شده در دوره ریاست جمهوری پیشین آمریکا و افزایش تعرفه‌های برخی کالا‌های چینی مانند پنل‌های خورشیدی، برج‌های بادی و سیلندر‌های فولادی با تحریم‌های ۲.۴ میلیارد دلاری مجازات کند.

طبق قانون، چین نیز می‌تواند در صورت عدم لغو تعرفه ها، تحریم‌هایی را علیه آمریکا اعمال کند.

آمریکا به این حکم اعتراض و اعلام کرده و ممکن است مجازات‌های تلافی جویانه را به چالش بکشد.

هفت سال قبل زمانی که آمریکا تعرفه‌های بدون یارانه را بر ۷.۳ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چین اعمال کرد، چین این پرونده را به سازمان تجارت جهانی ارجاع داد، اما سازمان تجارت جهانی حکم داد که چین از شرکت‌های دولتی برای تحریف اقتصاد خود استفاده کرده است. البته از آمریکا نیز خواست با توجه به قیمت کالا‌های چینی، یارانه را محاسبه کند.

آمریکا و چین در طول یک سال گذشته درگیر یک جنگ تجاری بوده‌اند که هر کشور تعرفه‌ها علیه کالا‌های وارداتی کشور دیگر را افزایش داد. روابط آمریکا و چین مدتی است که به دلیل اختلافات تجاری به سردی گراییده و علی‌رغم چندین دور مذاکره، دو طرف به راهکار مطلوبی برای برطرف کردن اختلافاتشان دست نیافته‌اند.

در حال حاضر مقامات آمریکایی واکنشی به این اقدام چین نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.