او بیان کرد: از عمده ترین مشکلات کاربری سازان این است که شاسی دیگر در بازار پیدا نمیکنند و اگر قطعه ای موجود باشد دست دوم است که باعث بروز مشکلاتی در این صنعت می شود. قطعا زمانی که کاربری وجود نداشته باشد فعالان این صنعت بیشتر به سمت خودروهای دست دوم روی میآورند.
بیشتر بخوانید: ساماندهی خودروهای سنگین و کشندهها تا ۶ ماه دیگر/ کاهش ۶ درصدی حجم ترددها در ایام نوروز
تربی ادامه داد: همچنین یکی از مشکلاتی که کمبود شاسی دارد این است که فعالان این صنعت به سمت کاربریهای غیر مجاز رو می آورند که این دسته از کاربریها نمیتوانند شمارهگذاری شوند در نتیجه به سمت جعل فاکتور روی میآورند، از این رو انجمن به دنبال راهحلی برای رفع این مشکل است.
او ادامه داد: باید قانونی گذاشته شود که همه یدک کشهای جدید، فقط بعد از انطباق با استانداردهای لازم در این بخش، قادر به دریافت پلاک باشند و یدک کشهای قدیمی هم که اکثرا فاقد استاندارد هستند ملزم به نصب حفاظ جانبی و رعایت استانداردهای دیگر یدک کشها باشند.
دبیر انجمن کاربری سازان (تولیدکنندگان تجهیزات پشت کامیون و کشنده ها) با اشاره به اینکه راه حل برون رفت از رکود در بازار تجهیزات پشت کامیون و کشنده ها تسریع در نوسازی ناوگان فرسوده است، گفت: با این کار میتوان، خودروسازان را از وضعیت رکود خارج کرد تا ناوگان به روزی خواهیم داشت.
او با اشاره به اینکه تحریمها در قیمت کشندهها تأثیرگذار است، تشریح کرد: به دلیل وجود تحریمها دیگر نتوانستیم قطعات وارد کشور کنیم از این رو شاهد افزایش قیمت کالاهای مورد استفاده در این صنعت بودیم به طور مثال فولاد یکی از کالاهایی است که در این صنف کاربرد زیادی دارد اما به دلیل افزایش قیمت آن تقاضای آن کم شد.
دبیر انجمن کاربری سازان (تولیدکنندگان تجهیزات پشت کامیون و کشنده ها) گفت: فولاد یکی از صنایعی است که در صنعت کاربری سازی کاربردهای زیادی دارد و میتوانیم از آن استفادههای زیادی کنیم. سازههای پشت کامیون از ورق و آهن استفاده میکنند و به دلیل اینکه در کشور دچار کمبود این نوع کالا هستیم مجبور به واردات آن میشویم که در این خصوص مشکلاتمان زیاد است.
انتهای پیام/