رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه سن ناوگان هوایی در کشور بسیار بالا است، افزود: متأسفانه تعداد صندلیها با نیاز و تقاضای مسافران همخوانی ندارد و همین موضوع در برخی از ایام زمینهساز افزایش قیمت بلیتها میشود.
رضایی کوچی توضیح داد: زمانی که تعداد صندلیهای پرواز به اندازه مسافران نباشد، چارتر معنا پیدا نمیکند، اما این در حالی است که در بسیاری از پروازها شاهد فروش بلیتهای چارتری هستیم.
او یادآور شد: فروش چارتری در شرایط کنونی بخش هوایی کشور کاملاٌ بیمعنی است و ما در ایام اربعین هم شاهد فروش چارتری و نرخهای آزاد به مسافران بودیم.
بیشتر بخوانید:کنترلرهای ترافیک هوایی، تضمین کننده ایمنی پروازها/آسمان ایران مورد اطمینان بزرگترین ایرلاین های جهان
رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: فروش چارتری در بخش هوایی ممنوع است، چرا که چارترکنندگان بسیاری از بلیتها را بالاتر از نرخهای مصوب و آزاد به مسافران عرضه میکند.
رضایی کوچی یادآور شد: تمامی مشکلات بخش هوایی در قالب یک گزارش از چند ماه گذشته آماده شده و به زودی به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
او با اشاره به اینکه صنعت و حمل و نقل هوایی یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی کشور به شمار میرود بنابراین باید با بهبود کیفیت و مدیریت صحیح بتوانیم این صنعت را در مقایسه با سایر بخشها توسعه و گسترش دهیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: توجه به تولید داخلی و استفاده از توانمندی مهندسان و متخصصان در حوزه حمل و نقل هوایی و نظارت بیشتر بر روند فروش بلیت، شرکت های هواپیمایی خود میتوانند بر بهبود وضعیت حمل ونقل هوایی تأثیرگذار باشند.
رضایی کوچی بیان کرد: پروازهای اربعین در یک ماهه گذشته بسیار خوب و با کیفیت بوده است، اما گزارشهای ارائه شده نشان میدهد که بخشی از بلیتها در بازار به صورت آزاد به زائران فروخته میشد که در این باره باید سازمان هواپیمایی کشور باید پاسخگو باشد.
انتهای پیام/