سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" روایتی مذهبی عاشقانه

تئاتر "اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" به کارگردانی منصور قربانی با موضوع مذهبی عاشقانه در حال اجرا است.

کارگردان تئاتر "اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان، احیای سنت تعزیه خوانی و برگزاری تئاتر می‌تواند بیانگر زندگی ائمه معصوم و بیانات آن‌ها برای مردم و به ویژه نسل جوان باشد.
 
او  با بیان اینکه این تئاتر برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: این تئاتر روایتی عاشقانه از مرد جوانی است که عاشق دختری می‌شود و خانواده دختر برای مهریه او مواردی را تعیین می‌کنند و مرد جوان برای به دست آوردنش باید به اولین جنگ پیش رو برود و آن جنگ واقعه کربلا است.

منصور قربانی افزود: وقتی این مرد جوان با حوادث کربلا مواجه می‌شود از عشق زمینی اش دست می‌کشد و به عشق امام حسین (ع) می‌رسد.

او در ادامه با بیان اینکه این تئاتر برای اولین بار اجرا می‌شود، اظهار کرد: تئاتر "اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" تلفیقی از هنر نمایش، سرود، همخوانی، تعزیه و نتیجه تلاش ۲۰ بازیگر است.

کارگردان تئاتر ادامه داد: این تئاتر به نویسندگی محمدرضا آریانفر و سرپرستی رئوف ابرقویی نژاد، از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در هنرسرای خورشید، از ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان ماه در کانون امام خمینی (ره) و از ۴ تا ۷ آبان ماه در سالن کوثر از ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

قربانی افزود: این تئاتر از سوی دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری گروه هنری بهشت آیین و دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان در حال اجرا است.

او در پایان بیان کرد: علاقه‌مندان برای تهیه بلیط و تماشای این تئاتر می‌توانند به سایت navayemehr.ir مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/ی

 

"اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" به روی صحنه می رود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.