سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۹۹۴ میلیون تومان برای احداث ۶ بند سنگی ملاتی در بردسیر

رییس منابع طبیعی بردسیر گفت: ۹۴۴ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مربوط به پروژه‌های آبخیزداری بردسیر برای احداث ۶ بند سنگی ملاتی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا زمانی، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مربوط به پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری شهرستان بردسیر در حوزه بیدخوان، یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است، گفت: از این میزان مبلغ ۹۴۴ میلیون تومان از این محل برای احداث ۶ بند سنگی ملاتی در این حوزه اختصاص یافته است.

زمانی با بیان اینکه ۶ بند سنگی ملاتی در حوزه بیدخوان به نام‌های بند شماره ۱۴، ۲۱، ۲۰، ۱۹، ۱۸ و ۱۷ نامگذاری و ساخت آن‌ها از ۲۰ مهر به پیمانکار واگذار شده است، افزود: قرار است این بند‌ها تا ۶ ماه دیگر تمام شوند؛ ولی، به دلیل شرایط آب و هوایی، امکان افزایش این مدت وجود دارد.

او درباره خصوصیات این بند‌ها بیان کرد: بند شماره ۱۴ دارای ۶ متر ارتفاع و حجم مخزن آب ۹ هزار و ۳۰۰ متر مکعب، بند شماره ۲۱ دارای ۵ متر ارتفاع و حجم مخزن آب ۴ هزار و ۶۵۰ متر مکعب، بند شماره ۲۰ دارای ۵ متر ارتفاع و حجم مخزن آب ۴ هزار و۹۰۰ متر مکعب، بند شماره ۱۹ دارای ۵ متر ارتفاع و حجم مخزن آب ۴ هزار و ۹۰۰ متر مکعب، بند شماره ۱۸ با ۳ متر ارتفاع و حجم مخزن آب هزار و ۵۰۰ متر مکعب و بند شماره ۱۷ دارای ۴ متر ارتفاع و حجم مخزن آب هزار و ۶۰۰ متر مکعب است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر هدف از احداث این بند‌ها را کاهش تعدیل اثرات خشکسالی، کنترل روان آب ها، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی چون: قنات‌ها و چشمه‌ها و جلوگیری از سیل، عنوان کرد.

انتهای پیام/س

احداث ۶ بند سنگی ملاتی در بردسیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.