سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سدیم هیدروکساید در داخل کشور

سرپرست بخش شیمی و تامین مواد اولیه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولیدداخلی سدیم هیدروکساید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز ،محمد زالی سرپرست بخش شیمی و تامین مواد اولیه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: آزمایشگاه تامین آب موسسه رازی که وظیفه تامین آب بخش عمده در فرآیند‌های بیولوژیک را بر عهده دارد به ماده‌ای به نام سدیم هیدروکساید یا سودسوزآور نیاز دارد که تاکنون از کشور عربستان وارد می‌شد.

او ادامه داد: در سال جاری برای خرید این ماده شیمیایی با افزایش قیمت بسیار زیادی مواجه شدیم و بر اساس شناختی که از ظرفیت‌های بازار تولیدات شیمیایی کشور داشتیم، در نهایت پس از مذاکره با چندین شرکت داخلی، با یک شرکت به نتیجه رسیدیم.

زالی افزود : این شرکت که تمامی استاندارد‌های لازم برای سلامت و کیفیت را داراست با قیمتی بسیار بسیار کمتر از مشابه خارجی آن این محصول را تولید کرده است.

او  گفت: با توجه به وجود شعبه‌ای از کارخانه تولید کننده این ماده در اشتهارد، سهولت تامین آن نیز از دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌رود. چراکه تاکنون برای واردات این محصول مراحل بسیار دشواری را طی کرده و بعضا ماه‌ها منتظر می‌ماندیم.

سرپرست بخش شیمی و تامین مواد اولیه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: پس از خریداری ۱۰۰ کیلوگرم از این محصول و تایید بخش کنترل کیفیت و رضایت از محصول در زمان استفاده، در نهایت ضمن تایید معاونت تولید، تصمیم گرفته شد  تا به جای استفاده از سود عربی با قیمتی اضافه، از سودسوزآور تولید داخلی استفاده کنیم و به این ترتیب با توجه به نیاز بخش، بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان صرفه جویی ارزی برای موسسه ایجاد شد.

زالی گفت: بخش شیمی در این خصوص پیش قدم شد و این روند با جایگزینی تولید داخلی سایر محصولات نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

او افزود : بر این اساس می‌توانیم برخی نیاز‌های موسسه که با قیمت گزاف از طریق واردات تامین می‌شود و روند تولید را به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل می‌کند، بومی سازی کرده و نسبت به تولید آن در داخل موسسه اقدام کنیم.

سرپرست بخش شیمی و تامین مواد اولیه موسسه رازی گفت : بازار مواد شیمیایی در کشور، پیشرفت‌های خوبی داشته و پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر نسبت به تولید ترکیبات زیادی اقدام کرده و شرکت‌های دانش بنیان زیادی در این زمینه در کشور وجود دارد که می‌توان از آنان به بهترین نوع  بهره گرفت.

انتهای پیام/و

جایگزینی سدیم هیدورکساید تولید داخل به جای نمونه مشابه خارجی

برچسب ها: تولید ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.