سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش صادرات ژاپن برای دومین ماه پیاپی

آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهد صادرات کالا و خدمات ژاپن ماه سپتامبر برای دومین ماه پیاپی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس آمار و ارقامی که وزارت دارایی ژاپن امروز منتشر کرد صادرات کالا و خدمات این کشور ماه گذشته به میزان پنج و دو دهم درصد در مقیاس سالانه کاهش یافت. این در حالی است که صادرات کالا و خدمات ژاپن ماه اوت نیز هشت و دو دهم درصد کاهش یافته بود.

کارشناسانی که خبرگزاری رویترز نظر آن‌ها را در این باره جویا شد، پیش بینی کرده اند میزان صادرات کالا و خدمات این کشور این ماه از سال، چهار دهم درصد کاهش یابد.

صادرات کالا و خدمات ژاپن به آمریکا ماه سپتامبر در مقیاس سالانه، هفت و نه دهم درصد کاهش یافت. میزان واردات کالا و خدمات از آمریکا به ژاپن نیز در همین مدت, ۱۱ و شش دهم درصد کاهش یافت.

بدین ترتیب مازاد تجاری ژاپن با آمریکا در مقیاس سالانه با سه و نیم درصد کاهش، به ۵۶۴ میلیارد و یکصد میلیون ین معادل چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو رسید.

بر اساس اعلام آمار و ارقام رسمی، صادرات کالا و خدمات ژاپن به چین نیز ماه سپتامبر درمقیاس سالانه شش و هفت دهم درصد کاهش یافت. این هفتمین ماه پیاپی است که صادرات کالا و خدمات ژاپن به چین کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.