سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با احزاب و متخلفین انتخاباتی

رییس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: درصورت بروز جرایم انتخاباتی دستگاه قضایی با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد مهدی میرزایی رییس دادگستری شهرستان کوهبنان در نخستین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان کوهبنان بر لزوم فرهنگ سازی، پیشگیری از جرائم انتخاباتی و حرکت کاندید‌های انتخاباتی برمدار قانون در انتخابات پیش رو تاکیدکرد.

میرزایی گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه درحوزه انتخابات، به دنبال ایجاد هماهنگی وتلاش همه مجموعه‌ها با محوریت دادگستری برای پیشگیری از هر گونه تخلف و جرمی درانتخابات می‌باشیم.

او با تاکید بر اینکه درصدد هستیم تا با فرهنگ سازی نسبت به موضوعاتی که درامر انتخابات محقق می‌شود تاحد زیادی از تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنیم گفت: برای دستیابی به اهداف پیشگیرانه، برنامه‌های مختلفی را برای کاندیدا‌ها و شهروندان و همچنین مجریان و ناظران از طریق آموزش‌های قانونی که از ناحیه دادگستری انجام خواهدشد، برنامه ریزی کرده ایم.

رییس دادگستری شهرستان کوهبنان بیان کرد: یکی از مهمترین نکات دربرگزاری انتخابات بحث رصدکردن فضای مجازی می‌باشد و در این خصوص اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و پلیس فتا به طور دقیق و مستمر فصای مجازی را رصد خواهند کرد.

میرزایی تصریح کرد: در مرحله اول با نگاه پیشگیرانه و ارشادی از بروز تخلفات جلوگیری خواهد شد و چنانچه درقدم دوم جرایم و تخلفات انتخاباتی از سوی شخص و یا گروهی صورت پذیرد دستگاه قضایی باقاطعیت با متخلفان برخورد کرده و باهیچ گروه ویا حزبی تعارف ندارد.

او بیان کرد: باتوجه به ظرفیت نهاد‌های فرهنگی، نشریات، رسانه‌ها و با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود درفضای مجازی، انشالله شاهد انتخاباتی باشور و نشاط خواهیم بود و بابرگزاری انتخاباتی سالم نقش خود را به نحو احسن ایفاء خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

ضرورت پیشگیری از جرائم انتخاباتی و حرکت کاندید‌های انتخاباتی برمدار قانون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.