سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه هزار بانوی خراسانی از ابتلا به سرطان پستان رنج می برند

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان در خراسان رضوی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بین زنان و دومین سرطان شایع به شمار می‌رود که مبتلایان به این سرطان در خراسان رضوی، کشور و جهان رو به گسترش است.

او ادامه داد: افزایش سن، چاقی، ژنتیک، سابقه خانوادگی و مصرف الکل از فاکتور‌های خطر ابتلا به سرطان پستان به شمار می‌روند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برپایی پویش سراسری پیشگیری از سرطان پستان در مهرماه امسال، گفت: هدف از این پویش حساس سازی، اطلاع رسانی و آموزش با ارائه خدمات غربالگری و با هدف تشخیص زودرس و پیشگیری از این نوع سرطان است.

صادقی افزود: وجود توده در پستان و زیر بغل، تغییر شکل در پستان و نوک آن، تغییرات پوستی، درد‌های غیر عادی، زخم و ترشح در این ناحیه از بدن از علائم سرطان پستان به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: هم اکنون غربالگری و تشخیص سرطان پستان برای بانوان بیش از ۳۰ سال در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی به صورت رایگان قابل انجام است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: غربالگری سرطان پستان برای کارمندان بهداشتی و درمانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دایر شدن پایگاه سیار غربالگری و تشخیص سرطان پستان در جنب بیمارستان تخصصی امید مشهد برای عموم بانوان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را از برنامه‌های پویش سرطان پستان در خراسان رضوی برشمرد.

صادقی افزود: خود آزمایی ماهانه پستان در بانوان بالای ۳۰ سال، معاینات دوره‌ای توسط پزشک به ویژه در سنین بالای ۴۰ سال و انجام سونوگرافی و ماموگرافی برای تشخیص زودرس و پیشگیری از سرطان پستان به همه بانوان توصیه می‌شود.

پویش ملی سرطان پستان از نهم مهرماه در سراسر کشور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.
 
 
انتهای پیام//ف.س
 
 

اجرای پویش ملی سرطان پستان  در سراسر کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.