سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگران بلژیکی و سوئیسی وارد سیستان و بلوچستان شدند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: گردشگران بلژیکی و سوئیسی پس از ورود به استان بازدید از جاذبه‌های گردشگری را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجتبی میرحسینی  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: گردشگران بلژیکی و سوئیسی پس از ورود به این استان بازدید از جاذبه‌های گردشگری بهشت باستان‌شناسان را آغاز کرده و تا چهارم آبان از آثار باستانی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری جنوب شرق ایران دیدن می‌کنند.

مجتبی میرحسینی  اظهار داشت: این گردشگران روز گذشته وارد سیستان شده و از آثار و جاذبه‌های این منطقه بازدید و سپس به سمت بیابان لوت حرکت کرده و در آنجا چادر می‌زنند.

او  گفت: گردشگران بلژیکی و سوئیسی سپس به سمت زاهدان حرکت کرده تا از موزه منطقه‌ای جنوب شرق، مکان‌های دیدنی و بازار این شهر بازدید و سپس عازم تفتان، خاش، ایرانشهر و نیکشهر می‌شوند تا با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان نیز آشنا شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این گردشگران در پایان به چابهار و کنارک خواهند رفت و از ساحل درک، کوه‌های مریخی، تالاب صورتی و رمین بازدید می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون سه میلیون و ۲۵۴ هزارو ۷۶۴ نفر گردشگر داخلی و ۱۴۰ هزاررو ۹۴۴ نفر گردشگر خارجی وارد سیستان و بلوچستان شده و از مناطق مختلف این استان دیدن کرده‌اند.

میرحسینی گفت: همچنین ۸۶ هزار نفر گردشگر خارجی به مناسبت ایام اربعین و شرکت در مراسم کربلا وارد استان شده‌اند.

او افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ورود گردشگران داخلی به سیستان و بلوچستان ۳۱ درصد و گردشگران خارجی ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

انتهای پیام/ع

حضور گردشگران بلژیکی و سوئیسی در سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.