سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان تجهیز شدند

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت:۴۰ خانه ورزش روستایی با اعتبار هر یک ۱۰۰ میلیون ریال همزمان با هفته تربیت بدنی در این استان تجهیز شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمدامیر براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستا‌ها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه باموادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

براهویی   میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با مجهز شدن این خانه‌های ورزش روستایی تعداد این خانه‌ها در استان به ۲۴۲ خانه افزایش یافت.

او  افزود: با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان قرار است تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان تا پایان سالجاری به ۳۰۰ خانه ارتقا یابد تا گامی مثبت در ورزش در روستایی‌ترین استان کشور باشد.

براهویی گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

او  ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.