او گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۷ درصد است و طبق هدف گذاری انجام شده تلاش داریم این پروژه را با برنامه ریزی انجام شده، تزریق منابع مالی و استفاده از تجهیزات و امکانات تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.
اسکندرپور اضافه کرد: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی ۲۲۰ مترطول دارد که هم اکنون ۱۱۰ متر آن آماده بتن ریزی است و مابقی آن طی هفتههای آینده انجام میشود.
شهردار شیراز با بیان اینکه کوه بری و خاک برداری این پل با بسیج امکانات در حال انجام است، عنوان کرد: طی هفتههای آینده در این پروژه بیش از ۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری با استفاده از چندین نوبت انفجارهای کنترل شده خواهیم داشت.
اسکندرپور در بازدید از پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر گفت: این پروژه هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه ریزیهای انجام شده تلاش داریم تا پایان سال جاری آن را افتتاح کنیم.
او، مشکل تملک املاک مورد مسیر پروژه مهدیه – امیرکبیر را از دلایل کندی کار دانست و افزود: برای تسریع در روند اجرای پروژه، روند احداث این تقاطع از جبهههای مختلف در حال انجام است.
شهردار شیراز در بازدید از تقاطع باهنر – کمربندی، پیشرفت فیزیکی این پروژه را طی یک ماه گذشته قابل قبول دانست و اضافه کرد: تلاش داریم با جابجایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق بتوانیم جبهههای کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم.
مهندس اسکندرپور با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اتمام این پروژه میتواند در روان سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.
وی طی بازدید از روند اجرای پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) خاطرنشان کرد: این زیر گذر دارای ۴۳۲ متر طول و ۱۳۰ متر عرشه است و هم اکنون ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهردار شیراز با بیان اینکه تلاش داریم در صورت همکاری ارگانهای ذی ربط تا پایان امسال پروژه را به بهره برداری برسانیم، اضافه کرد: روند اجرای این پروژه به علت جابجایی تاسیسات برق به طول انجامید که امیدوارم با همکاری اداره برق و پلیس راهور بتوانیم مشکلات اجرایی پروژه را حل کنیم.
اسکندرپور همچنین در بازدید از پروژههای غرب شیراز تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه چپگرد صدرا با تغییر پیمانکار طی ماههای گذشته سرعت خوبی داشته است و هم اکنون این پروژه ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او با اشاره به مشکل اجرایی این پروژه گفت: طول عرشه پل چپگرد صدرا حدود یک کیلومتر است و بخشی از این پل که از روی زیرگذر گلستان رد میشود، بیش از ۱۲ متر ارتفاع دارد. چنانچه اخذ مجوزهای لازم زیرگذر گلستان به مدت سه ماه تعطیل شود، هر دو پروژه تا پایان سال به مرحله بهره برداری میرسد.
شهردار شیراز تصریح کرد: چپگرد صدرا به دلیل حل بخشی از مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
قائم مقام شهردار شیراز نیز در بازدید از پروژههای شهری گفت: پروژههای شهرداری شیراز در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری در حال اجرا است. پروژههای سخت افزاری همچون تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهدیه به طول دو هزار و ۳۰۰ متر، تقاطع مهدیه – امیرکبیر، تقاطع باهنر – کمربندی، چپگرد صدرا و سایر پروژههای عمرانی برای توسعه زیرساختهای شهری و تسهیل در رفت و آمد شهروندان در حال احداث است.
آرش فرج زاده با بیان اینکه این پروژههای شهری به علت قرارگیری در رینگهای پیرامونی و میانی نقش مهمی را در کنترل و بهبود وظعیت تردد شهروندان دارند، افزود: هم اکنون روند اجرایی این پروژهها سرعت خوبی گرفته است و پروژهها طبق برنامه زمان بندی مجموعه شورا و شهرداری بتواند ظرف چندماه آینده با متوسط ماهیانه ۱۰ درصد پیشرفت به مرز بهره برداری برسد.
او اضافه کرد: برخی از این پروژهها همچون چپگرد صدرا توسط شرکت عمران صدرا و تقاطعهای روی کمربندی توسط اداره راه و شهرسازی باید اجرا میشد که شهرداری شیراز برای سهولت در رفت و آمد شهروندان در حال انجام آنهاست که جای تقدیر از مجموعه مدیریت شهری دارد.
قائم مقام شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تقاطع شهید رودکی، بزرگراه ۵۵ متری مهدیه و تقاطع مهدیه – امیرکبیر در رینگ پیرامونی شیراز واقع شده اند و اتمام آنها موجب تسهیل در رفت و آمد شهروندان و مسافران محور شمالی – جنوبی و شرقی – غربی شیراز میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره با بازدیدهای دورهای شهردار و مجموعه مدیران شهری از پروژههای عمرانی سطح شهرگفت: بازدیدهای دورهای برای حل مشکلات پروژهها و رصد میزان پیشرفت آنها انجام میشود تا بتوانیم طبق برنامه زمان بندی این پروژهها را به اتمام برسانیم.
اسماعیل صالحی اضافه کرد: تلاش داریم با زمان بندی دقیق به اقدامات سرعت بیشتری دهیم و پروژهها را طبق برنامه ریزی انجام شده و توصیه شهردار شیراز مبنی بر اتمام پروژههای بزرگ مقیاس شهری تا پایان امسال، به بهره برداری برسانیم.
او بیان کرد: شهرداری شیراز به غیر از پروژههای بزرگ شهری، حدود ۱۰۰ پروژه ریز و درشت نیز در سطح مناطق یازده گانه دارد که به صورت هفتگی و ماهانه افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه فاز دوم و سوم شهید رودکی و بلوار ۵۵ متری مهدیه در حال انجام است، افزود: این بلوار به طول دو هزار و ۳۰۰ متر، پروژه پل شهید رودکی را به تقاطع مهدیه امیرکبیر وصل میکند و بار ترافیکی بلوار امیرکبیر به ویژه تردد خودروهای سنگین را کاهش میدهد.
صالحی اضافه کرد: تقاطع شهید باهنر – کمربندی باعث ایجاد مسیری ایمن برای شهروندان ساکن در شهرکهای جنوبی شیراز میشود تا بدون نیاز به تردد در کمربندی بتوانند به مرکز شهر رفت و آمد کنند.
او در بازدید از پروژه زیرگذر گلستان گفت: این زیرگذر با طول بیش از دو کیلومتر و دارا بودن ۶ پل همسطح موجب بهبود عبور و مرور ساکنین شهرکهای غرب شیراز و شهر صدرا میشود. طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم ماهیانه ۵۵۰ متر از مسیر این زیرگذر را در اختیار شهروندان بگذاریم و تا پایان سال زیرگذر گلستان را به بهره برداری برسانیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تلاش داریم چپ گرد صدرا تا پایان سال به بهره برداری برسد و گره ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز باز شود.
براساس این گزارش شهردار شیراز به همراه قائم مقام، معاون فنی و عمرانی و رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از پروژههای بزرگ شهری شامل فاز دوم و سوم تقاطع شهید رودکی، بلورا ۵۵ متری مهدیه، تقاطع مهدیه – امیرکبیر، تقاطع باهنر – کمربندی، سینمای جوان، زیر گذر علی بن حمره (ع)، چپگرد صدرا و زیرگذر گلستان بازدید کردند.
انتهای پیام/م