سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از ۱۸ هزار تن برنج در سیمرغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ از برداشت بیش از ۱۸ هزار تن برنج، امسال از ۳ هزار ۱۶۵ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

رجب فلاح زیلتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،با اشاره به تولید بیش از ۱۸ هزار تن برنج امسال در این شهرستان گفت:هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزار‌های سیمرغ به کشت ارقام محلی و هزار ۵۱۵ هکتار آن به کشت ارقام پر محصول اختصاص یافت.

او افزود:از مجموع ۳ هزار ۱۶۵ هکتار از شالیزار‌های شهرستان سیمرغ، بیش از ۶۰ درصد به صورت مکانیزه و مابقی به صورت سنتی انجام شده است.

فلاح زیلتی با بیان اینکه ۹۵۵ هکتار از شالیزار‌های این سیمرغ امسال به کشت مجدد برنج و رتون اختصاص یافت، گفت:تاکنون بیش از ۶۰ هکتار از شالیزار‌های پرورش برنج رتون این شهرستان برداشت شده است.

او افزود:بیش از ۹۹ درصد از شالیزار‌های این شهرستان امسال به صورت مکانیزه با کمباین مخصوص برنج و دوروگر و مابقی به صورت سنتی برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ گفت:در ۵۰۰ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان زنبور تریکو گراما برای کنترل بیولوژیک کرم ساقه خوار برنج توزیع شد.

انتهای پیام/س

آمار برداشت برنج در شهرستان سیمرغ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.