احمدی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت یادشده، ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: در این مدت نان، میوه و سبزیجات و همچنین رستورانهای غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات بخود اختصاص داده اند.
بیشتر بخوانید: رسیدگی به شکایات مردمی با آغاز طرح خرید کالای ایرانی
او اضافه کرد: بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی و تقلب تعلق دارد.
سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بطورکلی از مجموع شکایات واصله طی این مدت، ۷۲ هزار و ۳۰۹ فقره (۶۱ درصد) تلفنی، ۲۸ هزار و ۵۳۴ فقره (۲۴ درصد) حضوری و ۱۷ هزار و ۹۰ فقره (۱۵ درصد) کتبی بوده است.
احمدی ادامه داد: از مجموع شکایات بررسی شده در این بازه زمانی، ۳۸ درصد منجر به تشکیل پرونده تخلف، ۴۲ درصد غیرمتخلف و مابقی بدلیل انجام استعلامات کارشناسی و یا حقوقی از مراجع ذیصلاح در دست بررسی میباشد.
او ضمن اشاره به مصالحه قبل از شکایت افزود: بر اساس تدابیر انجام شده، از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها، ۲۹۳۸ مورد از شکایات با ارزش بیش از ۱۷۱ میلیارد ریال قبل از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نظارتهای مردمی تضمین کننده آرامش و تعادل در وضعیت بازار خواهد بود، بیان کرد: سامانه ۱۲۴ این سازمان بطور شبانهروزی آماده دریافت هرگونه شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات شما هموطنان محترم بوده و دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت مستقردر سارمانهای صنعت، معدن وتجارت سراسر کشور نیز موظفند در اسرع وقت نسبت به بررسی مفاد شکایات واصله و پاسخگویی به شاکیان اقدام لازم را بعمل آورند.
انتهای پیام/