سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام روس: آمریکا قصد دارد در مسیر استقرار امنیت در سوریه سنگ‌اندازی کند

رئیس انجمن دوستی روسیه و سوریه تاکید کرد آمریکا در صدد کمک به گروه‌های تروریستی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «الکساندر دزاسوخوف» رئیس انجمن دوستی روسیه و سوریه تاکید کرد در تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، واشنگتن برای باز کردن راه‌ها و مسیر‌ها برای گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند.

دزاسوخوف گفت: «عملیات نظامی ترکیه در سوریه، در محافل رسمی و مردمی روسیه بسیار نگران‌کننده است، زیرا از آغاز آن مستقیما به آوارگی ده‌ها هزار تن از شهروندان سوری و قربانی شدن بسیاری از غیرنظامیان منجر شد. ما رفتار بیهوده آمریکا را در سوریه به شدت محکوم می‌کنیم؛ به طوری که واشنگتن بار دیگر برای بازکردن راه‌ها به روی گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند تا شرایط را پیچیده و در مسیر استقرار امنیت در سوریه سنگ‌اندازی کند.»

از سوی دیگر، «آلان کاساییف» کارشناس مسائل بین‌الملل در نهاد‌های روسی افزود: «توافق‌های امضاشده بین آمریکا و ترکیه درباره سوریه، بدون موافقت حکومت سوریه که در خاک کشورش حاکمیت دارد، هیچ ارزش حقوقی ندارد. تجاوز نظامی ترکیه به سوریه، از طریق توافق با آمریکا انجام شد و همه اتفاق‌هایی که روی داد و همچنان ادامه دارد؛ اعم از عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه گرفته تا تجاوز نظامی ترکیه، در زمینه تقسیم نقش‌ها بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی صورت گرفت.»

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.