سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نورستانی: مشکلات فنی و تامین شفافیت دلایل تاخیر اعلام نتایج انتخابات است

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که مشکلات فنی و تامین شفافیت دلایل تاخیر اعلام نتایج انتخابات است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان لحظاتی پیش در یک نشست خبری در کابل بابت تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور از مردم عذرخواهی کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 6 میزان/ مهر برگزار شد و قرار بود نتایج ابتدایی آن امروز (27 میزان/ مهر) اعلام شود اما رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که به دلیل مشکلات فنی و تامین شفافیت نتوانسته است نتایج را در جدول زمانی از پیش تعیین شده اعلام نماید.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود که شماری از ناظران تیم های انتخاباتی به‌ صورت غیر قانونی باعث مختل شدن روند کاری کمیسیون انتخابات می شوند.

میرزا محمد حق پرست، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز تاکید کرد که برای مشخص شدن آرای بایومتریک شده به زمان بیشتری احتیاج داریم و به همین دلیل نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری نیز با تاخیر اعلام می شود.

به گفته وی، کمیسیون انتخابات در حال حاضر مشغول جداسازی آرای سیاه و سفید است و برخی مشکلات فنی نیز در خصوص آرای بایومتریک شده و غیر بایومتریک و همچنان بایومتریک شده های قرنطینه شده وجود دارد که در حال بررسی می باشد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.