هرسال اعضای کارزار اجتماعی عاشورا، با هدف احیای فرهنگ حسینی(ع) در عاشورا و اربعین حسینی، به صورت گسترده به معرفی امام حسین(ع) در کشورهای اروپایی میپردازند. به گفته دانشجویان ایرانی، هدف اصلی از اجرای این طرح، معرفی امام حسین(ع) به افراد غیر مسلمان به منظور ترویج و احیای فرهنگ حسینی و زدودن تصویر اسلام ستیزانه و خشونت آمیز از باور غیر مسلمانان است.
امسال نیز همچون چند سال اخیر، این حرکت توسط این پویش در سطح گستردهتر با توزیع آب معدنی، شاخههای گل رز و بروشورهای معرفی امام حسین (ع) در شهرهای مختلف اروپایی از جمله، برگزار شد.
کارزار بین المللی "عاشورا" متشکل است از فعالان فرهنگی و جوانان دغدغهمند هموطن ایرانی و نیز شیعیان و مسلمانان کشورهای مختلف از جمله مسلمانان عراقی، لبنانی و ترک ساکن اروپا و مبلغین خط و مشی حسینی است که به منظور نشان دادن چهره حقیقی اسلام و ترویج فرهنگ حسینی (ع) گرد هم آمده اند.
از جمله ابتکارات این پویش در کشورهای مختلف اروپایی به همراه داشتن پرچمها و شالهایی با شعار "آیا در مصاف با بی عدالتی، به ما میپیوندی؟ " بود که به زبانهای همان کشور ترجمه شده و به همراه برشورهایی حاوی اطلاعاتی در خصوص زندگی امام حسین (ع) و حماسه عاشورا، به توزیع آب معدنی که نمادی بر تشنگی امام حسین(ع) و یارانش است و همچنین شاخههای گل رز، که نمادی بر اتحاد و دوستی است، پرداختند.
بیشتر بخوانید: روایتی ماندگار از اولین اربعین امام حسین(ع) + نماهنگ