سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی عزاداری روز اربعین حسینی در سراسر استان خوزستان+تصاویر

در اربعین امام حسین (ع) تمامی شهر های خوزستان به عزاداری پرداختند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی مراسم سوگواری امام حسین(ع) در تمامی نقاط کشور برپا شد.

در شهر های دزفول، شوش دانیال، شادگان، اهواز و ... مراسم عزاداری روز ۲۰ ماه صفر مصادف با اربعین حسینی باحضور عاشقان امام حسین (ع) آغاز گردید.

امروز در شادگان مراسم عزاداری به طول ۱۱ کیلومتر با حضور مردم، هئیت های مذهبی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و نوحه خوانی برگزار شد و از مسیر مرکز شهر شادگان تا قدمگاه عباس الدوایر را به عزاداری پرداختند.

مردم شادگان در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای سرور و سالار شهیدان کربلا عزاداری کرده بودند، امروز نیز با به اوج رساندن عزاداری خود، جلوه‌ای دیگر از عشق و ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

مردم مومن و دوستداران اهل بیت (ع) در دزفول همزمان با اربعین حسینی در حرم آستان سبزقبا تجمع کرده و با قرائت زیارت عاشورا آیین پیاده روی حرم تا حرم را آغاز کردند و در مسیر پیاده روی از آستان سبزقبا تا حرم محمد بن جعفر(ع) با سینه زدن و عزاداری ارادت خود را به شهدای کربلا نشان دادند.

در پایان این آیین نیز زیارت اربعین در آستان محمد بن جعفر طیار(ع) قرائت شد.

در اربعین حسینی آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) پذیرای خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان آقا اباعبدالله الحسین(ع) از شهرهای اهواز، دزفول ، اندیمشک ، سوسنگرد، هویزه ، آبادان ، گتوند ، خرمشهر،شوشتر، ایلام وخرم آباد است. 

انتهای پیام/م

خوزستانی ها در اربعین حسینی به سوگ نشستند

برچسب ها: اربعین ، محرم 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.