سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر بانوی کرامت (س) در سوگ اربعین سیدالشهداء

حال و هوای شهر کریمه اهل بیت(س) در شب اربعین حسینی کبوتر دل هر زائری را تا حرم نورانی امام حسین (ع) به پرواز در می‌آورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،شهر مقدس قم درشب اربعین شهادت اسوه ایثار و جوانمردی حضرت امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان یکپارچه سیاه پوش و عزادار است.

جای جای شهر مقدس قم به ویژه آستان سراسر نور بانوی کرامت در اربعین حسینی حال و هوای دیگری دارد و کبوتر دل هر زائری را تا حرم نورانی امام حسین علیه السلام به پرواز در می‌آورد.

از مدتها پیش تمام شهر سیاه پوش و در سوگ  شهادت  سید و سالار شهیدان و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان است، بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) در این روز حزن انگیز هم نوا با دیگر شهر‌های ایران اسلامی، یکپارچه سیاهپوش و سوگوار سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) است.

مردم شهر قم امشب با حضور در حرم حضرت معصومه (س) به عزاداری پرداخته و با تشکیل دسته‌های سینه زنی به یاد مصائب سیدالشهدا (ع) و سقای تشنه لب، حضرت ابوالفضل (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مجالس عزاداری به مناسبت اربعین حسینی در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و تکیه‌های شهر قم در حال برگزاری است و سخنرانان در این مجالس به بیان ویژگی‌های اخلاقی امام حسین (ع) و هدف قیام این امام معصوم می‌پردازند.

زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س)  در قالب هیئت‌های عزاداری و دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در خیابان‌های این شهر به سمت حرم حضرت معصومه (س) در حرکت هستند تا با حضور در این بارگاه مقدس، مصیبت شهادت امام حسین (ع) را به بانوی کرامت (س) تسلیت بگویند.

این جا هر کس به طریقی عشق و ارادتش را نشان می دهد عده ای با برپایی ایستگاه صلواتی از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند، تعدادی هم با جمع آوری زباله، واکس زدن کفش‌های عزاداران ارادت خود را به سید وسالار شهیدان نشان می دهند.

به مناسبت اربعین حسینی در بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در شهر قم مراسم عزاداری برپا  است و سخنرانان در این مجالس درس‌های نهضت عاشورا را تبیین می‌کنند و مداحان به مدیحه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازند.

مراسم عزاداری در میعادگاه منتظران مسجد مقدس جمکران هم به مناسبت اربعین با حضور اقشار مختلف مردم با ارادت وصف ناپذیری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش

حال و هوای حرم حضرت معصومه(س) در اربعین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.