اخیرا پیامکی برای برخی افراد ارسال شده و از ایشان خواسته شده جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت نمایند. کاربر از طریق لینک موجود در این پیامکها به صفحهای شبیه به سامانه اینترنتی گمرک و سپس به صفحهای هدایت میشود که ظاهر آن شبیه درگاههای پرداخت است و مشخصات کارت بانکی از کاربر دریافت میشود.
به استحضار میرساند این روش، یکی از شیوههایی است که کلاهبرداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده میکنند.
لذا ضروری است در صورت ملاحظه چنین مواردی، مراتب در اسرع وقت از طریق بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا گزارش شود.
همچنین ضروری است در این زمینه به موارد زیر توجه گردد:
۱- هرگونه اطلاعرسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام میگیرد. همچنین در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، میتوانید موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۷ روز هفته طرح نمایید تا راهنماییهای لازم ارائه گردد.
۲- ثبت تلفن همراه مسافری و پرداخت عوارض مربوط به آن صرفاً از طریق زیر دامنه گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister انجام میشود.
۳- پیش از هرگونه پرداخت حتماً باید از اعتبار درگاه پرداخت مطمئن شد، ویژگیهای اولیه درگاه پرداخت معتبر عبارتند از:
الف- عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس دهنده (معمولاً به صورت قفل سبز رنگ) در ابتدای آدرس درگاه پرداخت وجود دارد.
ب- درگاه پرداخت زیردامنه ای از دامنه shaparak.ir است. (هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از ir. غیرمجاز است، به عنوان مثال ترکیب هایی نظیر shapaarak یا shaparack نامعتبر هستند)
ج- برای اطلاع از آدرس درگاههای پرداخت اینترنتی معتبر، میتوان به تارنمای کاشف مراجعه نمود.
بیشتر بخوانید: تعداد مشترکان اینترنت باندپهن در کشور بیش از ۷۴ میلیون نفر است
انتهای پیام/