سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمان:

باید متحد، همراه و همدل در خط رهبری از نظام دفاع کنیم

امام جمعه کرمان گفت: باید متحد، همراه و همدل در خط رهبری از نظام دفاع کنیم، فتنه‌ها را خاموش و جلوی آن‌ها را بگیریم و با وحدت و همدلی پیروزی را جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش به تقوای الهی به سخن امام علی (ع) اشاره کرد که فرمودند: از این دنیا کوچ کنید، قبل از آنکه شما را کوچ کنید.

او با بیان اینکه پیامبر (ص) برای برپایی حکومت اسلامی تلاش کرد، ۳ محور را مدنظر داشت، بیان داشت: ان سه محور این بودند: پیامبر تلاش کردند تا معرفت و شناخت جامعه را بالا ببرد، محور دوم تلاش را بر این داشت که الگوسازی کند و الگو‌های شایسته را به مردم معرفی کند، تلاش سوم در مسئولیت افرادی قرار بگیرند که متناسب با شایستگی خودشان قرار بگیرند؛ اما، آنچه که بعد از پیامبر دچار دگرگون شد این بود که سه محور را که پیامبر برای حکومت تلاش کردند، آن‌ها را دچار مشکل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان جلوه‌های هواپرستی در قرآن کریم، گفت: خط انبیا برای هدایت انسان‌ها و در یک طرف خط هوا و هوس برای فتنه‌ها وجود دارد.

او افزود: در روایات متعدد، اصلا دین داری با هواپرستی قابل جمع نیست.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حضرت علی (ع) یکی از درد‌های اصلی در زمان خود و آینده را فتنه‌ها عنوان می‌کند، افزود: وقتی فضای جامعه‌ای دچار فتنه شد و افراد فتنه گر میدان عملیات را در دست گرفتند، قلب‌های فراوانی بعد از انکه سالیان دچار محکم بودند دچار مشکل می‌شوند و در فتنه به زمین می‌خورند و در انحراف دچار شک و شبهه شدند.

او افزود: زمانی که جامعه دچار مشکل شد، آن زمان افکار و اندیشه‌ها بعد از هجوم فتنه‌ها مشوش می‌شوندو بعد از ظهور و بروز فتنه‌ها عقیده‌های محکم به خاطر فتنه‌ها می‌لرزند.

نماینده ولی فقیه استان کرمان به نهضت توابین اشاره کرد و گفت: آن‌ها کسانی بودند که کربلا و امام زمان را نشناختند و در فتنه‌ها دچار شک و شبهه شدند و بعد قیام کردند و شهید شدند، ولی قیام بعد از زمان فایده‌ای ندارد و نتوانستند موثر باشند.

او با بیان اینکه برخی‌ها شهر‌ها تحت تاثیر فتنه زده می‌شوند و آن‌ها که بصیرند در مقابل آن‌ها می‌ایستند.

او با اشاره به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته تربیت بدنی و هم صادرات گفت: در بخش اقتصاد باید جوری کار کنیم که دیگران به ما نیاز داشته باشند.

نماینده ولی فقیه استان کرمان گفت: رشادت و جسارت فرزندان جوان اطلاعات سپاه که توانستند با هوشمندی سرشبکه سایت کانال ضد انقلابی روح الله زم را در عملیات پیچیده با اینکه سرویس‌های اطلاعات قوی مراقبت می‌کردند شکار کردند و امیدوارم که با پیشرفت این پرونده همراهان این فرد شناسایی و مجازات شوند و این حرکت نشان داد هرکسی که دستش را به بیگانه می‌دهد در امنیت نیست. این موفقیت بزرگی در این عرصه برای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب است.

او در ادامه بیان کرد: در اربعین حسینی یکی از جلوه‌های تشکیل امت واحده اسلامی را شاهد هستیم و اربعین بستر ساز مناسبی برای ظهور امام زمان (عج) است و آغاز اربعین گرچه از جابر و عطیه و اسرای کربلا به فرماندهی امام سجاد و زینب (ع) آغاز شد؛ ولی، امروز تبدیل به یکی از حر کت‌های پاک، مومنانه و عظیم و ارزشی است که نظیر ندارد و جریانی پویا و عظیم است که خروش همدلی امت آزاده جهان را به تصویر کشیده است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: همدلی و همراهی و عمود به عمود برای رسیدن به قلب تپنده کانون شجاعت و مردانگی است تا به دنیا ثابت کنند اگر حسین و یارانش مظلومانه شهید شدند امروز تبدیل به کانونی شده که همه آزادگان از ملت‌ها و مسلمانان را به خود جذب تا تصویر واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا را به تصویر بکشند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: راهپیمایی اربعین در کنار هم قرار گرفتن برای مبارزه با ظلم و ستم و استکبار، در کنارهم برای آشتی نکردن باظلم و جور و فریب رنگارنگ دشمن را نخوردن است، مواظب باشیم گول گفتمان توبه استکبار را نخوریم و صحبت‌ از گفتمان گذشته و کار از مذاکره گذاشته و مذاکره راهش بسته شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت:حرف‌های دوپهلو که جامعه را دو قطبی می‌کند کنار بگذاریم، استکبار با تمام قدرت برای شکست به میدان آمده است و نقشه‌ها و طرح‌ها رابه ما می‌دهد، در همین راستا آنچه فرانسه پیشنهاد می‌دهد. فرانسه دلش به حال ما نسوخته است.

امام جمعه کرمان افزود: جالبه در رده‌های بالا صحبت‌هایی می‌زنند که جامعه را به سمت دو قطبی شدن می‌رود. حرف‌هایی که جامعه را دچار مشکل می‌کند. باید متحد، همراه و همدل در خط رهبری از نظام دفاع کنیم و فتنه‌ها را خاموش و جلوی آن‌ها را بگیریم و با وحدت و همدلی پیروزی را جشن بگیریم.

او در پایان گفت: کشتی نفت کشی به صورت دزدی و در یک حرکت کور طراحی شده به کشتی ما به صورت دزدی حمله می‌کنند اگر این آب ناامن شود برای همه نا امن می‌شود، ولی با دقت تمام کسانی که به آن حمله کرده اند شناسایی می‌شوند و مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.