خوراکیان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد مرکزی اربعین، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج، همگی در ایجاد یک ستاد خبری متمرکز و هماهنگ بسیار همکاری کردند و این همکاری تجربه بسیار ارزشمندی در حوزه مرجعیت اخبار و مدیریت اطلاع رسانی به زائرین بود.
معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در ادامه با اشاره به محور دوم که مربوط به بخش خدمات و تسهیلات بود، گفت: در این محور هم از جهت اطلاعرسانی فرهنگی، ارائه محتوا و نیازهای آموزشی و فرهنگی زائرین و دستاندرکاران و هم از جهت تسهیل خدمات و راهنمایی استفاده از خدمات (مواردی از قبیل راهنمای گمشدگان، اطلاع از ظرفیت موکبها و...) از ظرفیت فضای مجازی استفاده شد.
خوراکیان در ادامه گفت: مسئله مهم دیگری که امسال ما شاهد تحقق آن در ایام اربعین بودیم، حضور و مشارکت ارزشمند بخش خصوصی بود؛ در همین خصوص باید بگویم که بیش از ۲۵ سرویس اصلی در کشور اعم از پیامرسانها، اپاستورها، صاحبان سرویسهای صوت و تصویر و... در این ایام مشارکت بسیار خوبی داشتند و سعی کردند تا از تمام ظرفیت خود برای رسیدن به اهداف مد نظر استفاده شود.
وی در پایان با تاکید بر این نکته که امسال از ظرفیت فضای مجازی برای واقعه مهم، بزرگ و تمدنساز اربعین حسینی(ع) استفاده خوبی صورت گرفت، گفت: در مجموع در ایام اربعین شاهد بودیم که بخشهای خصوصی و حاکمیتی در کنار یکدیگر توانستند خدمات خوبی را به زائرین حضرت امام حسین(ع) ارائه دهند.