سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسیر دسترسی به اقامتگاه بوم گردی جیامان بهسازی شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: مسیر دسترسی به اقامتگاه بوم گردی جیامان در روستای مردکانلو با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال از سوی این اداره کل بهسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی کاظمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: اقامتگاه بوم گردی جیامان فاروج در زمستان سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون مسیر دسترسی به این اقامتگاه با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال از سوی این اداره کل بهسازی شده است.

کاظمی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان‌های استان و روستا‌های هدف گردشگری، افزود: امروزه گردشگری و بوم‌گردی به‌عنوان یکی از محور‌های توسعه در مناطق مختلف کشور شناخته می‌شود و در استان نیز طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی از بوم گردی‌های استان توانسته‌اند درزمینهٔ جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار موفق عمل کنند و در سطح ملی مطرح شوند.

او با بیان اینکه در یک سال اخیر بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور توسعه بوم گردی‌ها در خراسان شمالی پرداخت شده است، گفت: در روستا‌های هدف گردشگری تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان طرح‌های گردشگری واگذار می‌شود و در این زمینه هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه توسعه گردشگری پایدار و رونق اقتصاد روستایی با ایجاد بوم گردی ها، آینده خوبی خواهد داشت، اظهار کرد: خراسان شمالی به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و زیبا و تنوع فرهنگ و اقوام، فرصت بسیار خوبی را به گردشگران برای بوم گردی می‌دهد.

انتهای پیام/ ر

مسیر دسترسی به اقامتگاه بوم گردی جیامان بهسازی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.