سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۲۵ مهرماه ۹۸؛

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی در نیکشهر ۶ سارق مسلح با ۱۵ فقره سرقت در دام پلیس

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۵ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۵ مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی دستگیر شد 

با تلاش شبانه روزی پلیس عامل کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی از ۱۶ شهروند در استان‌های مازنداران، گیلان، فارس و تهران در شهرستان نیکشهر به دام افتاد.

سردار محمد قنبری " فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی یک شهروند نیکشهری مبنی بر کلاهبرداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد فردی ناشناس با تبلیغات فریبنده او را به یکی از درگاه‌های جعلی اینترنتی کشانده و پس از بدست آوردن اطلاعات بانکی اش مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش برداشت غیرمجاز کرده است.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با یک سری تحقیقات گسترده میدانی مخفیگاه این فرد شیاد را در یکی از روستا‌های حومه شهر نیکشهر شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی"کشیک"دستگیر کردند.

سردار " قنبری " اظهار داشت: متهم ۲۷ ساله که برابر رای دادگستری شهرستان نیکشهر به جرم کلاهبرداری مدتی است متواری است در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۱۶ فقره برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان طی ۲ سال گذشته در استان‌های گیلان، مازندران، فارس، تهران و سیستان و بلوچستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

سارقان مسلح دستگیر شدند 

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ضمن دستگیری ۶ سارق مسلح و به عنف در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و سراوان، ۱۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار احمد طاهری  جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی و بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف در سطح استان، ۵ سارق سابقه دار را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با کنترل نامحسوس متهمان و هماهنگی‌های لازم قضائی در هفته گذشته در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و سراوان ۵ سارق به عنف و مسلح را دستگیر و از مخفیگاه آن‌ها ۲ قبضه کلت کمری تی تی به همراه دو تیغه خشاب حاوی ۶ عدد فشنگ جنگی به همراه تعدادی قمه و چاقو کشف کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه ۳ دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه موتورسیکلت، ۳ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد مسروقه کشف شد.

او ادامه داد: متهمان در بازجوئی‌های تخصصی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی به یک فقره سرقت مسلحانه منزل، یک فقره سرقت مسلحانه مغازه، ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، یک فقره سرقت مسلحانه قطعات خودرو، سه فقره سرقت به عنف خودرو، ۴ فقره سرقت به عنف تلفن همراه و وجه نقد، یک فقره سرقت به منزل و یک فقره سرقت به عنف موتورسیکلت اعتراف کرد.

سردار طاهری با اشاره به اینکه کاهش جرائم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه اولویت مهم پلیس استان در جهت افزایش ضریب احساس امنیت در بین شهروندان است، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۹۰۰ کیلو گرم میگو قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان "کنارک" از کشف بیش از ۹۰۰ گیلو گرم میگو قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو خبر داد.

سرهنگ   غلامرضا شهرکی گفت:  ماموران ایستگاه بازرسی "بیردف " شهرستان کنارک هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "زرآباد –کنارک" به یک دستگاه کامیونت ایسوزو یخچالدار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن ۹۰۰ کیلوگرم میگو قاچاق و فاقد مجوز گمرگی و بهداشتی کشف کردند.

سرهنگ شهرکی تصریح کرد: ارزش این محموله ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

کشف محموله ۲۵۰ میلیون ریالی پارچه قاچاق در"چابهار"

پلیس چابهار از یک دستگاه خودرو، ۳۰۰ جفت کفش زنانه و ۲۰ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال کشف کرد.

سرهنگ حیدر علی کیخا مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید "یدالهی" این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر چابهاربه "جکیگور" به یک دستگاه خودروی "تویوتا کرولا" مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۲۰ طاقه پارچه ۲۵ متری و ۳۰۰ جفت کفش زنانه به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال و فاقد هر گونه مجوز گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

واژگونی پراید در "زهک" یک کشته برجای گذاشت

سرهنگ کشواد بهروزی رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  گفت:  یک فقره واژگونی خودروی پراید در محور "زهک – زاهدان کهنه" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های ماموران انتظامی این شهرستان مشخص شد یک دستگاه پرایدسفیدرنگ به علت نامعلومی واژگون شده است.

سرهنگ بهروزی بیان کرد: در این حادثه راننده خودرو توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل، اما متأسفانه به دلیل شدت جراحات وارده فوت شد.

دستگیری ۲ سارق مسلح در طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز "ایرانشهر"

در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در یکی از روستا‌های حاشیه شهر ایرانشهر ۲ سارق مسلح دستگیر و مقادیری سلاح و مهمات کشف شد.

سردار احمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز شهرستان ایرانشهر چند تیم از پلیس‌های تخصصی این فرماندهی با هماهنگی قضائی به یکی از روستا‌های حاشیه این شهر اعزام شدند.

او افزود: مأموران پلیس ایرانشهر با اشراف اطلاعاتی در بازرسی از مکان‌های از پیش شناسایی شده مقدار یک کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک، ۳۵۰ گرم سوخته تریاک، یک قبضه اسلحه کلاش به همراه ۱۷ تیغه خشاب حاوی ۵۱۰ عدد فشنگ جنگی، ۲ قبضه کلت کمری "تی تی" به همراه ۴ تیغه خشاب و ۸ عدد فشنگ جنگی، یک قبضه اسلحه کمرشکن، ۱۰ عدد فشنگ جنگی اسلحه گرینف و تعدادی آلات و ادوات استعمال مواد افیونی کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به دستگیری ۲ سارق مسلح در این طرح خاطر نشان کرد: اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و نیروی انتظامی با مخلان نظم و آرامش مردم با جدیت و اقتدار برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

بی توجهی راننده نیسان حادثه آفرید

برخورد وانت نیسان با عابر پیاده در محور روستایی" تمپ ریگان" شهرستان ایرانشهر، عابر را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ یدا... ستوده رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان  گفت: گزارش یک فقره تصادف فوتی در روستای " تمپ ریگان" از توابع شهرستان ایرانشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ارسال و بلافاصله تیمی از پلیس راه به همراه ماموران کلانتری ۱۱ برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه وانت نیسان به رانندگی مردی ۴۲ ساله که به صورت دنده عقب در حرکت بوده با خانمی ۴۱ ساله برخورد کرده است.

سرهنگ ستوده تصریح کرد: در این حادثه عابر پیاده فوت و جسدش با کمک نیرو‌های امدادی به سردخانه منتقل شد.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت حادثه را بی توجهی راننده هنگام حرکت دنده عقب اعلام کرده است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.