سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمانی دشتکی:

اطلاع رسانی مناسب سازمان صدا و سیما بر مدیریت سفر زئران اربعین موثر بوده است

استاندار ایلام گفت: اطلاع رسانی مناسب سازمان صدا و سیما و ستاد مرکزی اربعین بر مدیریت سفر زائران اربعین موثر بوده است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام درباره میزان تردد از مرز مهران گفت: میزان خروجی زائران از مرز مهران به خاک عراق تا ساعت ۲۴ دیروز ۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر ورود و حدود ۱۶۶ هزار زائر به ایران بازگشتند که حدود ۳ هزار ورود و خروج زائران خارجی را هم در این داشتیم.

او افزود: جمع تردد از مرز مهران حدود ۲۰۱ هزار زائر بوده است که البته از ساعت ۲۴ دیشب تاکنون حدود ۸۰ هزار ورودی و ۷ هزار نفر خروجی از مرز مهران به خاک عراق داشته‌ایم؛ طبق آمار متوسط روزی ۲۰۰ هزار نفر وارد کشور می‌شوند.

استاندار ایلام بیان کرد: در کل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در سامانه سماح ثبت نام کردند که تاکنون ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار از مرز مهران تردد رفت و برگشت داشته‌اند براین اساس پیش بینی می‌شود که حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ زائر تا پایان دوره پیاده‌روی اربعین، از این مرز تردد کنند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: خوشبختانه خدمات رسانی امسال منظم شده که این امر به دلیل فراهم شدن زیرساخت‌هاست؛ افزون بر این وزارت راه و شهرسازی به خوبی کار کرده است، یعنی تا کنون اتوبوس‌ها منظم و براساس نیاز‌ها در پایانه‌ها حاضر شدند.

استاندار ایلام تاکید کرد: بیشترین جمعیت برگشت در روز‌های جمعه و شنبه خواهد بود و پس از این دو روز بازگشت زائران کمتر می‌شود، البته اطلاع رسانی مناسب سازمان صداوسیما و ستاد مرکزی اربعین بر مدیریت سفر زوار موثر بوده است.


بیشتر بخوانید: برای استقبال از زوار اربعین در حال برنامه ریزی هستیم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.