سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نا ایمن بودن ۱۳۰ هزار کلاس درس در کشور

بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس در مدارس کشور نیازمند ایمن سازی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، وزیر آموزش و پرورش امروز در گرگان گفت: برای رفع این مشکل یک هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و تا کنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

محسن حاجی میرزایی همچنین افزود: در تمام مدارسی که مجهز به علمک گاز هستند سیستم گرمایشی بهینه تعبیه شد.

او گفت: ۴۰ درصد مدارس گلستان نیاز به ایمن سازی دارند که نسبت به سطح ایمنی مدارس کشور ۱۰درصد پایین‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه کار بازسازی همه مدارسی که در سیل اسیب دیده جزئی دیده بودند به پایان رسیده گفت: بیش از ۱۴۰۰ مدرسه در استان‌های سیل زده خسارت دیده بودند و بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و یا نوسازی این مدارس هزینه شده است.

او گفت: در استان گلستان هم ۴۵۴ مدرسه آسیب دیده اند که از این تعداد ۲۴ مدرسه تخریبی اعلام شد و تا کنون عملیات ساخت ۲۰ مدرسه جدید آغاز شده است.
 

کار تعمیر همه مدارس آسیب دیده پایان یافت

 
وزیر آموزش و پرورش گفت: کلاس مناسب برای همه دانش آموزان سیل زده فراهم شده است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در آیین بهره برداری از مدارس آسیب دیده از سیل گلستان گفت: تعمیر همه مدارسی که در سیل آسیب دیدند و نیازمند تعمیر بودند، پایان یافت.

محسن حاجی میرزایی افزود: کار ساخت مدارس زیر سه کلاس تمام شد و احداث مدارس با ۳کلاس بیشتر تا پایان امسال و مهر ۱۳۹۹ تمام می‌شود.
حاجی میرزایی گفت: کلاس مناسب برای همه دانش آموزان سیل زده فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰هزار معلم برای سال تحصیلی امسال گفت: این کمبود با تاخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه می‌داد و بکارگیری یک سوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حق التدریسی‌ها و اضافه کاری معلمان رسمی جبران شد.

محسن حاجی میرزایی افزود: آئین نامه تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی در دولت به تصویب رسید و تا پایان برنامه متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب می‌شوند.

او گفت: ۱۵میلیون و ۱۴۰هزار دانش آموز در ۱۱۰هزار کلاس آموزش می‌بینند.
 
 
انتهای پیام / اس
برچسب ها: آموزش و پرورش ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.