سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور علی علیزاده در پیاده‌روی اربعین + عکس

علی علیزاده، تحلیلگر سیاسی در آستانه اربعین حسینی در پیاده‌روی مسیر نجف به کربلا شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیک به دو هفته از شروع مراسم پیاده‌روی در ایام اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام) درمسیر‌های منتهی به کربلا می‌گذرد و صحبت از این سفر معنوی نقل محافل این روزهای مردم و زائران عتبات عالیات شده است. مردم کشورهای مختلف، از هر قشری تلاش می‌کنند در این مسیر پیاده‌روی کنند و از این مراسم فیضی ببرند. در این میان، افرادی شناخته شده هم در میان مردم دیده می‌شوند که خود را به سیل عظیم جمعیت رسانده‌اند تا پیاده به زیارت کربلا بروند.

در جدیدترین تصاویری که از پیاده‌روی عظیم اربعین منتشر شده، تصویر علی علیزاده، تحلیلگر سیاسی ایرانی دیده می‌شود. این فعال رسانه‌ای که مقیم لندن است در میان جمعیت شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعیت شکار دوربین‌های رسانه شده است.

وی در جدیدترین پست اینستاگرام خود از مهمان‌نوازی عراقی‌ها در این مسیر گفته و نوشته است: «ابوعلی. ابوعلی. ابوعلی. دستهایم را ول کن. باید بروم. منتظرم هستند. رها نمی‌کند. با لهجه غلیظش به فارسی می‌گوید پاس فردا شب بعد عشا حرکات. یعنی پس فردا شب بعد از شام می‌گذارم بروی. پنج دقیقه بعد دستم را بالاخره جدا می‌کنم و فکر می‌کنم کوتاه آمده که می‌بینم حسین دوازده ساله و مقتدای پانزده ساله دو پایم را گرفته‌اند. ابوعلی با اخم مصنوعی و بازیگرانه‌اش می‌گوید: "ابوعلی صدام، ابوعلی اجبار. لاحرکات. ابوعلی اینجا کجاست؟ اینجا که اتاق خواب بچه‌هایت است. نه. نه. اصلا. ما نمی‌توانیم اینجا بمانیم. و ابوعلی مثل شیری غرش می‌کرد که یعنی عصبانی است و بعد ادای گریه کردن در می آورد که یعنی مثلا غمگین است. ابوعلی به کمک دو پسرش، مقتدا و حسین، که نقش هنرپیشه‌های مکملش را دارند خانه را به صحنه تئاتر یا نوعی کارنوال تبدیل می‌کند. خودش را جلوی مهمانان دست می‌اندازد تا به ظاهر سرگرمشان کند. اما هدفش چیز دیگری است. او هرچه مرز میان مهمان و صاحب خانه است را برمی‌دارد. ابوعلی مینیاتوری از جامعه شیعیان عراق است. جامعه‌ای که در سال‌های جنگ صدام با ایران مخفی شد، فرار کرد، زندان رفت، شکنجه و کشته شد. که به محض فرصت یافتن در سال هفتاد و دو قیام کرد و انتفاضه شعبانیه براه انداخت و اعدام شد و گورهای دسته جمعی را پر کرد. که از نخستین روز فتوا در سال نود و سه براه افتاد و مقابل داعش جنگید. و جامعه‌ای که هر اربعین، زمان را تعلیق می‌کند و به دنیای از خودبیگانه و اقتصاد محور و کالایی شده‌ی امروز «نه» می‌گوید. این ابوعلی است. کسی که چهل سال است زندگیش با ایران درهم‌ آمیخته. که به خاطر نجنگیدن با ایران شش سال زندگیش را از دست داده و حالا خانه‌اش را سفارت ایران در طویریج کرده. اگر سفر اربعین تا اینجا مهمان نوازی عراقی‌هایی بود که با کرمی عجیب و سخاوتی باورنکردنی می‌گذاشتند داخل خانه شان شوی و با انها همسفره و همکلام شوی، ابوعلی می‌گذاشت «خانه» را تجربه کنی و منی که در دو سال گذشته بیست و دو بار خانه عوض کرده‌ام و سال‌هاست تجربه خانه نداشته‌ام، نفهمیدم چه شد که یادم رفت اینجا مهمانم و این خانه‌ من نیست و اینجا به دنیا نیامده‌ام و بخشی از اینجا نیستم. در دنیای مرزکشیده‌ی امروز، در دنیای فردشدگی و تنهاشدگی، در دنیایی که غریبه‌ایم، که انسان در موقعیت تبعید است، که یا تبعیدی بیرون از وطن است یا وطن چنان سنگین که رویای کاذب رفتن به جایی دیگر بخشی از رویای روزانه بسیاری از ما، اینجا، و روابط انسانی و خارج از مبادله‌ی آن، تو را در خانه‌ای می‌گذارد که هیچ وقت نداشته‌ای.» در ادامه می‌توانید فیلم پست اینستاگرام علی علیزاده را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

علی علیزاده در پیاده‌روی اربعین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ساسان
۱۸:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
خاک بر سر خرافاتی خل وضعت کنن
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
آقای علیزاده عزیز، انشاءالله که خداوند شما را در راه حق ثابت قدم و نزد سیدالشهدا آبرومند قرار دهد.

خوشا به سعادتتان که دقیقا اربعین قبل از کرونا، حضرت دعوتتان کرد.
دکتر مسعود نصیری
۱۹:۰۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
زنده باد
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
این بالاخره کدوم طرف
آرام
۰۹:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
سلام. نمردیم و معنی شکار رو هم فهمیدیم! بابا این که یه عالمه فیلم از خودش گرفته و آپلود کرده! شکار کجا بود. ؟؟
جعفرافشار
۰۸:۵۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
این چه شمعی ست که جانها همه پروانه اوست

به کوری چشم بدخواهان داخلی و اربابان خارجی شان ،علیزاده عزیز افسر جنگ نرم جمهوری اسلامی ایران است.
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
براي زيارت رفته يا تهيه خبر ؟
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
فرقی نمیکنه
علی
۲۳:۰۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
به کوری چشم دشمنان