سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«بالابان» هدیه عجیب پوتین به ملک سلمان

رئیس گروه پرندگان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پرنده اهدایی پوتین به پادشاه عربستان پرنده شکاری به نام بالابان بود.

مسعود حسینی رئیس گروه پرندگان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نوع پرنده اهدایی رئیس جمهور روسیه به پادشاه عربستان اظهار کرد: هدیه پوتین به ملک سلمان نوعی  پرنده شکاری به نام بالابان بود که در روسیه بسیار نادر می باشد.

وی افزود: گفته شده چشمان این پرنده سرخ است، اما این گونه نیست، چرا که پارچه‌ای به سر آن بسته بودند تا پرنده آرام و به محیط کم کم آشنا شود .

رئیس گروه پرندگان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تنها یک گونه از این پرنده را در کشور داریم، اظهار کرد: بالابان‌ها از نوع پرندگانی هستند که جمعیت‌شان در خطر انقراض قرار دارد.

وی بیان کرد: پرندگان شکاری مانند شاهین و بالابان در کشور‌های عربی به دلیل علاقه زیاد مردم با قیمت‌های بالایی خرید و فروش می‌شوند.


بیشتر بخوانید:تفریحات شیخ های عرب با پرندگان ایرانی/ میلیاردها تومان برای خرید فقط یک پرنده شکاری


وی با اشاره به رنگ سفید این پرنده اظهار کرد؛ تمام بالابان‌ها در دنیا یک شکل و شکم آن‌ها سفید هستند؛ این پرنده هم اگر سفید رنگ است ممکن است که هیبریدی شده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.