سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکسازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی (ع) از زباله

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین، از پاکسازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی (ع) از زباله با بکارگیری متهمان با همکاری و مشارکت دادگستری این شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پژمان فتاح پور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین گفت : باتوجه به بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات در ایام اربعین امسال، تمهیداتی از سوی دستگاه قضایی شهرستان و این اداره در جهت خدمت رسانی به زائران اتخاذ شد که متهمان به پاکسازی مسیر تردد زائرین عتبات عالیات محکوم شدند.

او گفت : از این رو تعدادی از متهمان به جای تحمل حبس تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شدند که با برنامه ریزی منسجم عملیات پاکسازی مسیر‌های منتهی به مرز خسروی توسط افراد مذکور در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: یکی از مشکلاتی که در این ایام احتمال دارد در سطح شهرستان به وجود آید آلودگی محیط زیست با زباله‌های تولیدی، بخصوص ظروف یکبار مصرف است و در این خصوص ضرورت دارد همه ارگان‌های دست اندرکار با مدیریت صحیح و اقدام‌های لازم و پیشگیرانه برای جلوگیری از هرگونه آلودگی تلاش کنند.

او افزود: از همه افراد و اداراتی که اقدام به برپایی موکب کرده اند و هم چنین ارگان‌های متولی امر جمع آوری زباله انتظار می‌رود تمام تلاش خود را در این راستا به کارگرفته و با مدیریت صحیح زیست محیطی، زمینه‌های وقوع آلودگی را از بین ببرند.

او از تلاش رئیس دادگستری قصرشیرین و همچنین دادستان این شهرستان برای ایجاد تمهیدات لازم برای اجرای این برنامه معنوی و زیست محیطی قدردانی کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین از بازدید مستمر و روزانه از موکب‌های سطح شهرستان قصرشیرین در ایام اربعین حسینی (ع) توسط نمایندگان محیط زیست خبرداد.

فتاح پور گفت: در ایام اربعین حسینی حدود ۳۰ موکب در سطح شهرستان قصرشیرین مستقر شده که تعدادی از این موکب‌ها برای اسکان و مابقی خدماتی مانند تهیه و توزیع غذا و نوشیدنی را به زائرین ارائه می‌کنند که با توجه به اینکه برای این منظور از ظروف و لیوان‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنند نیاز است مدیریت صحیح زیست محیطی در راستای جمع آوری مناسب و دفع این پسماند‌ها انجام شود.

او افزود: برای دست یابی به این هدف این اداره با کمک تعدادی از همیاران و فعالان زیست محیطی اقدام به سرکشی و آموزش مسئولان موکب‌ها می‌کند.

فتاح پور افزود: خودداری از مصرف بی رویه ظروف یکبار مصرف و حتی الامکان استفاده از ظروف شیشه‌ای که دارای قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارد و جداسازی و تفکیک زباله‌ها در محل تولید و انتقال به محل بازیافت از مواردی است که باید به آن توجه شود.

او از همه افراد خواست موارد موردنظر در زمینه زیست محیطی را با شماره تلفن‌های ۰۸۳۴۲۴۲۴۹۷۷-۰۸۳۴۲۴۲۴۹۷۸ به اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین انتقال دهند تا در کمترین زمان بررسی شود.

 

 

انتهای پیام/د

مسیر تردد زائران اربعین حسینی (ع) از زباله پاکسازی می شود

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.