او افزود: با توجه به اینکه شرایط حفظ حمل و نقل کالا نیازمند ناوگان است بنابراین تولید کننده و بخش حمل و نقل دو بازوی تقویت کننده هم هستند و باید یکدیگر را حفظ کنند.
معاون دفتر اقتصاد استانداری همدان ادامه داد: در چند سال قبل در تعداد ناوگان مشکل داشتیم و افزایش تولیدات بازار، ازدیاد ناوگان را به دنبال داشته است.
ملکیان اضافه کرد: بنابراین نه حق با تولیدکننده و عدم افزایش نرخ است و نه راننده باری بدون دقت به نرخ تمام شده کالا، حق افزایش نرخ را دارد و تعادل بین تولید کننده و مصرف کننده بهترین راه است.
او نقش واسطه ها را در حوزه حمل و نقل نگران کننده دانست و افزود: واسطه ها به تولید کننده و راننده و شرکت اهمیتی نمی دهند و بدون شک بیشترین آسیب را به صنایع و بخش حمل و نقل می رسانند.
این مسئول بیان داشت: باید در برنامه ریزی های درازمدت دنبال برنامه ای باشند که واسطه ها را تا جایی که امکان دارد حذف کنند، افزایش نرخ ها در هر بخشی تنها به جیب واسطه ها می رود و در این بین سهم ضرر برای راننده و مصرف کننده است.
معاون دفتر اقتصاد استانداری همدان افزود: قیمت حمل پایه، مشخص نشده و اگر پایه را قرار ندهیم تغییر هزینه و حمل همیشه بی نظم خواهد بود و افزایش بی نظم بار بدون مقایسه با پایه قیمت حمل، نسبت به زمان موجب کاهش تولید و در نتیجه کاهش میزان حمل و متضرر شدن همگی خواهد شد.
این نشست با حضور مدیرکل و معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و روسای اداره کالا و مدیران انجمن صنفی استان های تهران، مرکزی، مازندران، لرستان، کرمانشاه، کردستان، البرز و همدان برگزار شد.
انتهای پیام/ د