سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترافیک اهدای خون در روز اربعین/ نذر امسال من، نجات جان انسان‌ها

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: در روزهای خاص سال مثل تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی با ترافیک اهدای خون مواجه هستیم.

سید حمیدرضا اسلامی مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بسیاری از مردم با این تصور که ثواب اهدای خون در شب‌های تاسوعا و عاشورا و اربعین بیشتر است، در این ایام بیشتر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، به همین دلیل در روز‌های خاص سال و اربعین با ترافیک داوطلبان اهدای خون مواجهیم.

او با بیان اینکه اهدای خون یک نیاز دائمی در تمام روز‌های سال و ثواب آن همیشگی است، ادامه داد: مردم عزیز نذر خون خود را محدود به روز‌های خاص نکنند، چون همه بخش‌های خون قابل ذخیره نیست و برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیماران نیازمند، همه روز‌های سال به خون احتیاج داریم.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۷ درصدی اهدای خون در تاسوعای امسال نسبت به سال گذشته، گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای امسال ۲هزار و ۸۷۹ نفر داوطلب و ۲ هزار و ۱۳۷ نفر اهدا کننده خون در خراسان رضوی داشته ایم.

اسلامی فزود: اربعین امسال در مشهد، پایگاه اهدای خون خیابان کفائی و پایگاه ثامن در ورودی پارکینگ شماره ۴ حرم مطهر، از ساعت ۸ الی ۱۳ آماده دریافت نذورات خون شهروندان هستند.

او تصریح کرد: در ۱۰ روز ابتدای محرم امسال، ۷ هزار و ۳۴۹ نفر داوطلب و ۵ هزار و ۴۶۰ نفر اهداکننده از خراسان رضوی در پویش نذر خون حسینی شرکت کرده اند که گناباد بعد از مشهد رتبه اول را در میان شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

پویش نذر خون حسینی از ابتدای محرم امسال با هدف تقسیم نذورات خون در همه روز‌های محرم آغاز شد و تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام// م. ب
 

دریافت نذورات خون تا انتهای ماه صفر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.