سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت صنعت مطرح کرد؛

تسهیل شرایط پیوستن نخبگان دانشگاهی به بنگاه های اقتصادی

قبادیان گفت: پیشنهاد تسهیل شرایط برای جذب نخبگان به حوزه‌های اقتصادی مطرح شده که بنابر آن در مرحله اول ۵۰۰ تن از شاگردان برتر دانشگاه‌های برتر طی فراخوانی به بنگاه‌های اقتصادی بپیوندند.

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در روز‌های آتی صنعت‌گران کشور قادر خواهند بود نیاز‌های علمی و فناوری خود را روی سامانه‌ای ثبت کرده و از این طریق با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان کشور ارتباط برقرار کنند.

او ادامه داد: برقراری این ارتباط می‌تواند باعث شود ارتباط بین صنعت گران و نخبگان بهبود پیدا کرده و نیاز‌های صنعت با سرعت بیشتری برطرف شود.

قبادیان از موافقت رهبر انقلاب با ایجاد شرایط ویژه برای نخبگان اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: بنابر دسته‌بندی‌های انجام شده سه گروه استاد تاپ، سرباز تاپ و دانشجو تاپ در نظر گرفته شده‌اندو  با موافقت مقام معظم رهبری ۲۰۰ نفر از سرباز تاپ‌ها که قصد انجام خدمت سربازی را دارند می‌توانند بعد از گذراندن دوره آموزشی به یکی از شرکت‌های مورد تایید این سازمان مراجعه کرده و دوران سربازی خود را در آنجا بگذرانند.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرکت‌هایی که برای گذراندن دوره سربازی انتخاب می‌شوند باید علاوه بر داشتن شرایط دانش بنیانی واحد تحقیق و توسعه داشته باشند. امیدوار هستیم با این طرح تحولی اساسی در ارتباط عرصه‌های علمی و فناوری و اقتصاد کشور ایجاد شود.

او بیان کرد: مقام عالی وزارت پیشنهاد تسهیل شرایط را برای جذب نخبگان به حوزه‌های اقتصادی مطرح کرده که بنابر آن در مرحله اول ۵۰۰ تن از شاگردان برتر دانشگاه‌های برتر کشور که در حوزه‌های صنایع، معادن و تجارت تحصیل کرده باشند می‌توانند طی فراخوانی کاملا شفاف و تحت نظارت وزارت صنعت به بنگاه‌های اقتصادی بپیوندند.

قبادیان تاکید کرد: بنا داریم تا پروپوزال‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها مسئله محور شده تا به حل مشکلات کشور بپردازد.

انتهای پیام/

حل مشکل ارتباط بین صنعت و دانشگاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.