سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تلفات جاده‌ای در فارس

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: میزان تلفات درون شهری در ۶ ماه نخست امسال ۶ درصد و در شهر شیراز به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور استان فارس در دیدار با مجمع خیرین فرهنگ ساز فارس بیان کرد: در خصوص فرهنگ سازی، کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی تصمیماتی اخذ شد تا الویت‌ها بر اساس علت‌های تصادف مشخص شود.

او بیان کرد: بیشترین تخلفات مربوط به موتورسیکلت سواران در حوزه عابران پیاده و تخلفات حادثه ساز با محوریت وسایل نقلیه عمومی است.

همچنین مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز نیز تصریح کرد: کاهش تصادفات در شهر شیراز در نتیجه همکاری پلیس راهور استان و شهرستان  بوده است.

او ادامه داد: انتظار می‌رود تصادفات منجر به فوت و جرح به صفر و تصادفات خسارتی نیز به حداقل میزان ممکن برسد.

زوربخش تاکید کرد: در همین خصوص با تشکیل شورای آموزش و کمیته فرهنگ ترافیک در استانداری می‌توان شاهد تحولات چشمگیری بود و از تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز بهره‌مند شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: هدف از تشکیل کمیته فرهنگ ترافیک مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله صدا و سیما، شرکت توزیع نیروی برق و محیط زیست در کاهش تصادفات است.

او اظهار کرد: از اقدامات پلیس راهور نقش ویژه همیاران مهربان ترافیک در ترویج فرهنگ ترافیک و ارتقاء فرهنگ شهروندی است که به عنوان برقرار کنندگان نظم و ایمنی بویژه در تقاطع های سطح شهر در کنار پلیس قرار دارند.

زور بخش خواستار همکاری همیاران مهربان ترافیک به صورت بازرس در بخش نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی و مسیر‌های دوچرخه سواری و بازدید از پارکینگ‌ها شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز گفت: با توجه به اقدامات مجمع خیرین فرهنگ ساز و فعالیت همیاران مهربان ترافیک این طرح می‌تواند  به عنوان یک طرح شاخص در کشور تبدیل شود.

او بیان کرد: در نشستی با معاونان حمل و نقل کلان شهر‌ها و شهر‌های بزرگ که نیمه دوم آبان ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود  با تشکیل یک کارگروه از خدمات همیاران ترافیک تقدیر می شود.

زوربخش تصریح کرد: در ایجاد نظم و ایمنی برنامه ریزی ویژ‌ه ای برای خط کشی معابر در تقاطع‌ها، نظارت بر حسن عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری در پیاده راه‌ها در دست اجرا است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: هر گونه هنجار شکنی و تخلفات احتمالی از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و از طرفی چنانچه رانندگان قانون مدار چهارچوب و ضوابط مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند از آنان تجلیل می‌شود.

او بر ارتقاء ایمنی تردد، کاهش تصادفات رانندگی، رسیدگی به وضعیت تردد موتور سیکلت سواران، معاینه فنی خودروها، عملکرد صحیح حمل و نقل عمومی و جلب مشارکت مردمی در استفاده از سیستم‌های غیر حمل و نقل موتوری از جمله دوچرخه تاکید کرد.

زور بخش گفت: به منظور پیاده سازی سیاست‌های ترافیکی برنامه ریزی هایی انجام  شده که نیازمند اخذ نظرات و پیشنهادات شهروندان است تا در آینده شاهد مشارکت حداکثری آنان در دستیابی به اهداف حمل و نقل پایدار در کلان شهر شیراز باشیم.

انتهای پیام/ت

 کاهش میزان تلفات جاده‌ای در استان فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.