سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارات توفان هاگیبیس ژاپن به پایگاه نظامی آمریکا هم رسید

خسارات توفان سهمگین ژاپن به پایگاه نظامی آمریکا در این کشور خسارات قابل توجهی وارد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی استرایپس، در پی توفان سهمگین هاگیییس پایگاه نظامی آمریکا در ژاپن دچار خسارات جدی شده است.

مقامات نظامی آمریکا بنا به بیانیه‌های رسمی اعلام کردند پایگاه آتسوگی در توفان اخیر ژاپن به بدترین شکل ممکن دچار خسارت شده است. این پایگاه نظامی در ۲۵ مایلی جنوب غربی مرکز شهر آتسوگی قرار دارد و توفان هاگیبیس به بیش از ۲۰ سازه این پایگاه خسارت وارد کرده است. پایگاه نظامی آتسوگی بزرگترین پایگاه هوادریای ارتش آمریکا واقع در اقیانوس آرام است و اسکادران‌هایی از هواپیما‌های سی وی دبلیو-۵ در این پایگاه مستقر هستند.

سقف برخی ساختمان‌ها در این پایگاه دچار آسیب و برخی درختان نیز قطع شده اند. در پی این توفان به سیستم آبرسانی پایگاه آتسوگی آسیب وارد شد. با این حال هیچ یک از پرسنل آمریکایی مستقر در این پایگاه دچار آسیب نشدند.

شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن گزارش داد بر اثر وقوع توفان «هاگیبیس» در این کشور تاکنون دستکم ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این توفان آخر هفته مناطق مرکزی و شرقی ژاپن را درنوردید. در توکیو، حدود ۵۳ هزار خانه همچنان برق ندارند. بیش از ۱۳۰ هزار آپارتمان و خانه در سراسر این کشور بی آب هستند.

توفان هاگیبیس روز شنبه ژاپن را در نوردید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.