سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تجویز پزشک برای مصرف برخی از دم نوش‌ها

یک متخصص طب سنتی گفت: دم نوش‌ها مانند همه گیاهان دارویی درجه بندی از یک تا چهار دارند و مصرف دم نوش‌های گروه سه و چهار باید با تجویز پزشک باشد.

فاطمه مرادی پزشک و دکترای تخصصی طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: مصرف دم نوش‌های گروه سه و چهار بسته به مزاج فرد دارد و معمولا پزشک با تشخیص مزاج فرد و نوع بیماری وی می‌تواند دم نوش مناسب او را تجویز کند.


او ادامه داد: به طور مثال زنجبیل گرمای درجه ۳ دارد و وقتی فردی با مزاج گرم در فصل تابستان، این دم نوش را مصرف کند، دچار بی خوابی و تپش قلب می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: معمولا توصیه می‌شود دم نوش‌های ترکیبی مصرف نشود، چون در صورت بروز عارضه، دم نوش گیاهی حساسیت زا قابل تشخیص نیست.

مرادی ادامه داد: دم نوش‌های به لیمو، بادرنج بویه، بابونه از جمله دم نوش‌های گیاهی هستند که معمولا مصرف روزانه آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

او گفت: به طور کلی در مصرف دم نوشها، علاوه بر نوع بیماری، مزاج افراد معیار مهمی برای تجویز آنهاست. به طور مثال با افزایش سن، مزاج فرد رو به خشکی می‌رود و در سنین جوانی، مزاج فرد گرمتر است و بسته به این موارد باید دم نوش مناسب تجویز شود.

 


دمنوش‌ها باید بر اساس مزاج مصرف شود


انتهای پیام//م. م

برچسب ها: اخبار پزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.