سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس صدور مجوز جدید صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرد

وزیر خارجه انگلیس از تعلیق صدور مجوز جدید صادراتی برای تسلیحات نظامی به ترکیه خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دومینک راب، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد صدور مجوز جدید فروش تسلیحات نظامی به ترکیه به حالت تعلیق در می‌آید.

وزیر خارجه انگلیس ضمن محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت این اقدامی نیست که از یک متحد انتظار داشتیم.

راب در جلسه پارلمان انگلیس مدعی شد: دولت انگلیس مسئولیت‌های مربوط به کنترل صادرات سلاح خود را بسیار جدی می‌گیرد و در این شرایط بوجود آمده ما صادرات دفاعی خود به ترکیه را مطمئنا تحت بررسی دقیق و مداوم قرار می‌دهیم.

راب با بیان اینکه اقدامات ترکیه بی پروا و نامطلوب و مستقیما به نفع روسیه است، افزود چنین اقداماتی تمرکز بر هدف مهم مبارزه با تروریسم برای شکست داعش را بر هم می‌زند.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به بازنگری در فروش تسلیحات نظامی به آنکارا یادآور شد در مورد تجهیزات نظامی که ممکن است در عملیات نظامی در سوریه مورد استفاده قرار گیرند، دیگر مجوز صادارتی به ترکیه اعطا نمی‌شود و در عین حال ما در حال بازبینی این مسئله هستیم.

تاکنون فرانسه، آلمان، نروژ، چک، فنلاند و ایتالیا صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرده‌اند.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انگلیس ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.