سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح منبت "گلریز" روستای اشترمل در آستانه ثبت جهانی

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: طرح منبت "گلریز" روستای اشترمل شهرستان تویسرکان برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسحاق ترکاشوند مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان بیان کرد: امسال، تویسرکان به عنوان شهر ملی منبت "گلریز" برگزیده شد و  روستای اشترمل این شهرستان از شاخصه‌ها و شرایط لازم برای ثبت جهانی نیز برخوردار است.

او گفت : داوران و کارشناسان معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از کم و کیف تولید صنایع مبل و منبت روستای اشترمل دیدن کردند و پرونده مربوط به منبت این روستا برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با اشاره به اینکه ثبت تویسرکان به عنوان شهر ملی منبت گلریز و تلاش برای ثبت جهانی منبت گلریز روستای اشترمل دو پرونده مجزا و مستقل هستند، تاکید کرد: شهرستان تویسرکان می‌تواند در قالب شهر ملی منبت و دهکده جهانی منبت از ردیف اعتبارات مالی خاص این بخش و حتی اعتبارات ملی نیز بهره‌مند شود.

ترکاشوند تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان همدان و شهرستان تویسرکان از ایجاد فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی فروش صنایع مبل و منبت در شهرستان تویسرکان استقبال و حمایت می‌کنند.

او  افزود: آمادگی داریم تا با در اختیار گذاشتن زمین‌های مناسب پس از رایزنی‌های قانونی با اداره‌های منابع طبیعی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت با بهره شش درصد و سقف نامحدود از ایجاد فروشگاه‌های مبل و منبت در شهرستان تویسرکان حمایت کنیم.

انتهای پیام/د.ا

طرح منبت "گلریز" روستای اشترمل برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی شد

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.