سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو بیش از ۴۵ پرواز فرودگاه بارسلونای اسپانیا به دنبال اعتراضات جدایی‌طلبانه

به دنبال درگیری‌هایی که میان پلیس اسپانیا و معترضان کاتولونیا روز گذشته در فرودگاه بارسلونای اسپانیا پیش آمد، امروز ۴۵ پرواز در این فرودگاه لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، بنا بر اعلام سخنگوی فرودگاه «ال‌پرات» بارسلونای اسپانیا بر اثر درگیری میان پلیس این کشور با معترضان کاتالونیا خساراتی به آنجا وارد شد که به دنبال آن امروز ۴۵ پرواز این فرودگاه لغو گشت.

این اعتراضات به دنبال محکومیت ۹ رهبر جدایی طلب کاتالونیا در دادگاه صورت گرفت. بنا به گفته سخنگوی فرودگاه، معترضان در داخل ترمینال‌ها نبودند و بیشتر خسارت‌ها زیرساختی نبوده است.

بسیاری از جدایی طلبان کاتالونیا معتقدند سران آن‌ها به دلایل سیاسی زندانی شده و از محاکمه عادلانه‌ای برخوردار نشده‌اند.

در اول اکتبر سال ۲۰۱۷، کاتالونیا با برگزاری همه پرسی به دنبال استقلال از اسپانیا بود و بیش از ۹۰ درصد از رای دهندگان از استقلال این منطقه حمایت کردند. مادرید از به رسمیت شناختن کاتالونیا به عنوان منطقه استقلال یافته خودداری کرد، اما این باعث نشده که پارلمان کاتالونیا در ۲۷ اکتبر اعلام استقلال نکند. در نتیجه دولت مرکزی اسپانیا با اعمال فشار اقدام به اخراج مقامات این منطقه کرد. اعلام حاکمیت مستقیم مادرید در کاتالونیا باعث شد «کارلوس پوجدمون» رئیس پیشین دولت منطقه کاتالونیای اسپانیا، به همراه سایر اعضای برکنار شده دولت خود، به بروکسل، پایتخت بلژیک فرار کند و اختلافات گسترده‌ای میان احزاب سیاسی این کشور بوجود بیاید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.