سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی فرایند امنیت غذایی شیر در خراسان شمالی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ساماندهی فرایند امنیت غذایی شیر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی یوسفی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به اینکه شیر و نان از موضوعات اصلی در سلامت امنیت غذایی است ، گفت:در کمیته سلامت و امنیت استان سند ساماندهی امنیت غذایی شیر و محصولات لبنی به تصویب رسیده است ودر این خصوص سازمان‌ها و نهاد‌های نظارتی باید وظایف خود را اجرا کنند.

یوسفی در خصوص وضعیت نان نیز گفت: اقدامات ابتدایی در جهت مصوب کردن ساماندهی پخت و عرضه نان در استان نیز انجام‌شده و در حال گذراندن فرآیند تصویب در کمیته امنیت غذایی استان است.

او با اشاره به وجود پراکندگی قانونی جهت بررسی و پیگیری وضعیت غذا در کشور، افزود: بررسی‌ها و نظارت‌های مورد نیاز در این بخش برعهده مردم و نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وضعیت مراکز و کارگاه‌های تولیدی غذایی در استان را نامناسب اعلام کرد و افزود: باید چرخه تولید صنعتی در استان نهادینه شود تا محصولاتی غذایی از مراحل اولیه تولید تا زمان مصرف تمام فرایند نظارت را طی کرده باشد.

او با تأکید بر لزوم استفاده از صنایع تبدیلی در استان گفت: وجود دامداری‌ها و دام‌پروری‌ها در خراسان شمالی زمینه‌ای برای ایجاد و استفاده کامل از ظرفیت مراکز تبدیلی لبنیاتی است، اما تاکنون بهره‌وری لازم از این مجموعه‌ها انجام نشده است.

یوسفی با تأکید بر عرضه و فروش شیر و محصولات لبنی شناسنامه دار در استان گفت: باید مراکز معتبر و مجوز دار مختص فروش این محصولات وجود داشته باشد تا سایر مشاغل اجازه عرضه و فروش شیر و محصولات لبنی فله را نداشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فرهنگ سازی و آگاهی مردم در موضوع سلامت امنیت غذایی را مهم عنوان کرد و افزود:رسانه‌ها و مجموعه‌های مرتبط با مردم باید اطلاع‌رسانی لازم در خصوص اهمیت این موضوع را داشته باشند.

۲۴ مهرماه برابر با ۱۶ اکتبر به نام روز جهانی غذا نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/د

ساماندهی فرایند امنیت غذایی شیر در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.