سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت نظری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

شاهد ضد فرهنگی‌ترین کارها در کمیسیون برنامه و بودجه هستیم

عضو شورای شهر تهران گفت: طی ۵ دوره شورای پنجم در این دوره شاهد ضد فرهنگی‌ترین کار‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قرار بود امروز در صحن شورا برنامه سوم توسعه بررسی شود، در جمع خبرنگاران گفت: در این خصوص شهرداری تصمیم خود را به شورا اعلام کرد و کمیسیون‌ها نیز موضوع را بررسی کردند و پیشنهادات خود را هم ارائه دادند.

وی با بیان اینکه موضوع در کمیسیون تلفیق تصویب شد، افزود: در این کمیسیون برای سال‌های آینده هم تصمیم‌گیری شد و سر جمع بودجه سال‌های آینده را هم پیش‌بینی کردند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه ما برای سال جاری ۱۱۷۲ میلیارد پیش‌بینی شده بود، گفت: برای سال ۹۹ این بودجه به ۹۴۶ میلیارد تومان کاهش یافته است.

حجت نظری تصریح کرد: متأسفانه با توجه به تمام ادعا‌های مطرح در شورای پنجم مبنی بر لزوم کار فرهنگی، ضد فرهنگی‌ترین فضا را تنها در کمیسیون برنامه و بودجه این دوره شاهد هستیم و خیلی زشت است که فکر کنیم برای بخش فرهنگی نباید بودجه در نظر بگیریم و این حوزه خودش می‌تواند کارهایش را پیش ببرد.


بیشتر بخوانید: عضو شورای شهر خواستار خدمت رسانی شایسته به نابینایان شد


نمی‌توان برای فرهنگ بودجه در نظر نگرفت

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان برای فرهنگ بودجه در نظر نگرفت، افزود: پیشنهاد دادیم تا جدول منابع و مصارف بودجه اصلاح شود و احتمالا این موضوع در جلسه آینده بررسی می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اعدادی که در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: پیشنهاد دادیم این اعداد ظرف یک ماه بررسی شوند، زیرا این رویکرد مناسب نیست وه ما به حوزه فرهنگی و اجتماعی به چشم هزینه‌های نامربوط نگاه کنیم.

وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی شورای پنجم افزود: امیدواریم با رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه شرمنده مردمی که به ما رأی دادند، نشویم.

حجت نظری در خصوص حواشی ریاست جدید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در مورد ریاست این سازمان به مصداق ورود نکرده و آنچه مد نظر ماست مربوط به دو حوزه اجرا و سیاست‌گذاری می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث من از ابتدا در مورد فرآیند بود و انتظار داریم که برای انتصاب عنوان رئیس سازمان فرهنگی و هنری با کمیسیون تخصصی شورا هم مشورت شود. از قضا هم کمیسیون و هم اکثریت اعضاء در این مورد نظر دارند و مطالبی را به شهردار منتقل کردند که انتظار داریم آقای حناچی به همان اساس عمل کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.