سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع):

میقات‌الرضا (ع) از زائران پیاده رضوی میزبانی می‌کند

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) گفت:مجمتع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) از بیش از ۱۵۰ هزار نفر از زائران پیاده رضوی در ایام دهه شفاعت میزبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمود تشکری رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) که در کیلومتر ۲۲ جاده قدیم مشهد به نیشابور واقع شده در سال ۸۴ تاسیس شد و در حال حاضر امکان استراحت ۲۵۰۰ نفر شب‌خواب وجود دارد و در این مجموعه خدمات اسکان، پذیرایی، بهداشتی، درمانی، شست‌وشوی لباس زائر، مشاوره فرهنگی و مذهبی، اقامه نماز‌های جماعت و ... به زائران امام رضا (ع) ارائه می‌شود و برنامه ما افزایش این فضا تا ظرفیت ۷۵۰۰ نفر است.
 
او تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ خدمه در طول سال در مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) به زائران امام رضا (ع) خدمت می‌کنند و اوج خدمات‌رسانی‌ها در دهه‌های کرامت و شفاعت و ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع) است و کلیه خدمات به‌صورت رایگان و صلواتی است و برای کاروان‌ها خدماتی همچون تا ۳ شب اسکان لحاظ می‌گردد و به‌طور متوسط روزانه به‌ازای هر زائر ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) در رابطه با آمار زائران میزبانی شده در این مکان در ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع)، گفت: در دهه شفاعت سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر و در دهه کرامت ۲۵ هزار نفر در میقات‌الرضا (ع) و برای دهه شفاعت امسال میزبانی از بیش از ۱۵۰ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم و پذیرش‌ها تا شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تکمیل شده است و بالغ بر ۱۰۰ کاروان ۵۰ تا ۱۸۰۰ نفره بوده که بیشترین تعداد مربوط به کاروان بانوان نیشابوری است که جمع کثیری از آنان جزء زائران پیاده حسینی هستند و بدون خستگی در مسیر امام مهربانی‌ها حرکت می‌کنند و زائر پیاده رضوی هم می‌شوند.

تشکری افزود: همه‌ساله جمع کثیری از عزاداران عراقی در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) با پای پیاده به مشهدالرضا (ع) مشرف می‌شوند و افتخار میزبانی و پذیرایی از آنان در میقات‌الرضا‌های سطح کشور داریم و این گروه در میقات‌الرضا (ع) اراک (کیلومتر ۸۰ محور قم به اراک) میزبانی می‌شوند و بسیار خرسندیم که می‌توانیم بخشی از خدمات عراقی‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی را جبران کنیم.

او تصریح کرد: با همکاری آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده، ولی فقیه در مرکزی و امام جمعه اراک خدمات شایسته‌ای به زائران پیاده حسینی ارائه می‌شود و به این مهمان‌نوازی‌ها بسیار مفتخر هستیم.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) گفت: در این مجموعه روحانیون، پزشکان، پرستاران، نیرو‌های نجاتگر و امدادگر، نیرو‌های انتظامی و امنیتی و دیگر نیرو‌های تخصصی خدمت‌رسانی می‌کنند.

تشکری با بیان اینکه شعب میقات‌الرضا (ع) با همکاری مردم ساخته می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴ شعبه میقات در مسیر نیشابور به مشهد، فریمان به مشهد (۲ شعبه) و قم به اراک فعال است و در نظر داریم که با همکاری خیران نیک‌اندیش در نقاط مختلف استان و کشور این شعب را دایر کنیم؛ همچنین کلیه کسانی که به اشکال فردی و گروهی تمایل به خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی را دارند می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند تا در دو بخش خدمات عمومی و تخصصی از آنان استفاده شود.

او تصریح کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به دفتر میقات‌الرضا (ع) واقع در شهیدمطهری ۶۲ تحویل دهند و شماره تلفن ۰۵۱۳۳۵۷۳۵۰۶ هم پاسخگوی مردم خواهد بود؛ همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۱۳۵۷۳ نزد بانک صادرات ایران به نام مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) هم جهت پرداخت کمک‌های نقدی اعلام می‌گردد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

برنامه ریزی های دهه آخر صفر انجام شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.