سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استانداردهای ملی منطبق از واحدهای تولیدی در کردستان

۳۹۵ نمونه‌برداری ازمحصولات واحدهای تولیدی در کردستان طی ۶ ماهه امسال انجام شده است که ۷۷ درصد با استانداردهای ملی مربوطه انطباق داشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان داشت: ۳۴ درصد از نمونه‌ محصولات واحدهای تولیدی و درخواستی استان در آزمایشگاه‌های اداره‌کل، ۳۸ درصد در آزمایشگاه‌های همکار استانی و ۲۸ درصد هم در خارج از استان انجام می‌شود.

ژیلا یزدانی اضافه کرد: ۳۹۵ نمونه طی ۶ ماهه امسال در بخش‌های برق و الکترونیک، بسته‌بندی و سلولزی، خودرو و نیرومحرکه، شیمایی، غذایی، مکانیک و فلزشناسی، مهندسی پزشکی مورد آزمایش قرار گرفتند.

او افزود: بر مبنای آزمایش‌های انجام شده ۷۷ درصد نمونه واحدهای تولیدی و درخواستی با استانداردهای ملی مربوطه انطباق داشتند.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه ۱۶۰ نمونه گمرکی در بخش‌های شیمی و غذایی در ۶ ماهه امسال مورد آزمایش قرار گرفتند، یادآور شد: ۹۹ درصد این نمونه‌ها با استانداردهای ملی مطابقت داشتند.

یزدانی گفت: تعداد نمونه‌های گرفته و آزمایش شده طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) هم طی این مدت دراستان ۱۳۱ مورد بوده است که ۷۳ درصد انطباق با استانداردهای ملی مربوطه را داشتند.

او اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۲ شرکت بازرسی و ۵۴ آزمایشگاه همکار در استان تایید صلاحیت شدند.

مدیرکل استاندارد کردستان یادآور شد: چهار هزار و ۴۸۲ مورد بازرسی از اوزان سبک، ۲۲۸ مورد بازرسی از باسکول ثابت همکف و ۵۳۸ مورد بازرسی نازل سوخت هم دراین ۶ ماهه انجام شده است.

در حال حاضر ۳۵۹ واحد تولیدی در سطح استان کردستان تحت پوشش استاندارد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ز

استانداردهای لازم از واحدهای تولیدی در کردستان صورت گرفته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.