سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: کمیسیون انتخابات افغانستان در مقابل فشارها ایستادگی کند

سفیر آمریکا در کابل تاکید کرد که کمیسیون انتخابات افغانستان باید در برابر هر نوع فشار ایستادگی نموده و نتایج شفاف را مستقلانه اعلام کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جان بس، سفیر آمریکا در کابل روز گذشته در بازدید از کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرد که این کمیسیون باید در برابر هر نوع فشار ایستادگی نموده و نتایج شفاف را مستقلانه اعلام کنند.

جان بس در این دیدار اظهار داشتکه اگر کمیسیون به وقت بیشتر نیاز دارد تا نتایج درست را اعلام کند بهتر است تا اینکه برای تعیین نتایج بر اساس تقسیم اوقات تعجیل شود. وی همچنان بر اعتماد مردم به این روند تاکید کرد.

وی افزود: باید به قربانی‌های آنانی که در راه رای دهی جان باخته اند و به قربانی‌های نیروهای امنیتی افغان که برای حفظ حق رای دهی مردم جان داده اند، ارج گذاشته شود.

سفیر آمریکا در کابل بر شمارش آرای بایومتریک شده تاکید و از آن اعلام حمایت کرد.

اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان نیز تاکید کرده‌اند که این کمیسیون با شفافیت و بی طرفی مصروف جمع بندی نتایج انتخابات بوده و نتایجی قابل قبول را اعلام خواهد کرد.

به نوشته جمهور، قرار است که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری تا یک هفته دیگر (27 میزان/ مهر) و نتایج نهایی آن در تاریخ 16 عقرب/ آبان اعلام شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.