سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی زمین های خمین از چنگال سود جویان

۵۵ هکتار و چهار هزار متر مربع از عرصه‌های طبیعی شهرستان خمین از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محسن مجتهدی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین گفت: این میزان اراضی ملی در قالب هفت فقره پرونده که بیشتر در پلاک‌های مناطق قیاپا، خوگان، ورچه بودند توسط زمین‌خواران و افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود.

محسن مجتهدی افزود: این اراضی با پیگیری یگان حفاظت آزاد و با تشکیل و ارسال پرونده به مراجع قضایی این میزان اراضی ملی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شدند.

وی اظهار کرد: در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به منظور حفظ حقوق بیت‌المال، انفال و جلوگیری از ضایع شدن حقوق دولتی، رفع تصرف اراضی ملی در دستور کار قرار دارد.

اقدامات حفظ و اصلاح مراتع

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین در ادامه افزود: اجرای ممیزی، تجدید ممیزی، قرق مراتع، جلوگیری از چرای دام غیرمجاز دام از اقداماتی است که برای حفظ، اصلاح و احیای مراتع هر ساله اجرا می‌شود.

مجتهدی گفت: حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی از وظایف همگان است و افرادی که اقدام به تصرف اراضی می‌کنند، طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین  گفت: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را دارند، باید پیش از خرید به منابع طبیعی مراجعه و از ملی نبودن اراضی اطمینان پیدا کنند.

انتهای پیام / الف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.