سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: به دلیل حمله ترکیه به سوریه، وضعیت اضطرار ملی در آمریکا اعلام می‌کنم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمله ترکیه به شمال سوریه در آمریکا وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمله ترکیه به شمال سوریه در آمریکا وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.

بر این اساس، ترامپ در نامه به کنگره نوشت: من به دلیل تهاجم ترکیه به سوریه در آمریکا وضعیت اضطرار ملی اعلام می‌کنم. این اقدام به این دلیل صورت می‌گیرد که اقدامات ترکیه در سوریه ماموریت ما در شکست تروریست‌های داعش در سوریه و عراق را تضعیف می‌کند و علاوه بر به خطر انداختن غیرنظامیان، ثبات خاورمیانه را با تهدید مواجه می‌کند. به همین دلیل نیز بر این باورم این تهاجم تهدید غیرعادی برای امنیت ملی آمریکا است.

ترامپ در ادامه نامه خود می‌افزاید: برای مقابله با این تهدید، دستور توقیف و بلوکه شدن تمام اموال اشخاص، نهاد‌ها و شرکای این تهاجم در خاک آمریکا را صادر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: تحریم سه وزارتخانه ترکیه از سوی آمریکا

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا درباره جزئیات تحریم‌های جدید این کشور علیه ترکیه گفت: ما به دلیل تهاجم آنکارا به شمال سوریه تصمیم گرفتیم سه وزارتخانه دفاع، انرژی و کشور ترکیه را به لیست تحریم‌های خود بیافزاییم. با این وجود، ما آمادگی داریم در صورتی که ترکیه اقدامات لازم را انجام دهد تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
یکی نیست به این مردک دیوانه بگوید به سوریه حمله شده نه به امریکا که دستپاچه شده ای