سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه اول خراسان رضوی در صدور پروانه علامت استاندارد

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

علیرضا جمیع مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در هیات مدیره جهانی ایزو از ۱۵ کرسی در بین ۱۶۳ کشور یک کرسی را ایران کسب کرده که موفقیت شایانی است.

اوتصریح کرد: ۸۰۰ نفر از کارشناسان ما در ایزو شرکت دارند و بیش از ۱۰۰ استاندارد بین المللی را نوشتیم که این مساله موجب تقویت جایگاه صادراتی محصولات ایرانی در جهان می‌شود.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: ایران در سه دوره سه ساله عضو شورای بین المللی ایزو بوده است و در یک دوره سه ساله نائب رئیس شورا بوده است.

جمیع افزود: باتوجه به فعالیت گسترده در زمینه عضویت ایران در کمیته‌های فنی بین المللی در پایان سال ۹۷ بیش از ۹۱۶ کمیته کشور عضو شده است.

او تصریح کرد: تاکنون حدود ۳۳۰کمیته فنی متناظر در کشور تاسیس شده که مهم‌ترین فعالیت آن‌ها تدوین استاندار‌های بین المللی است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: از امسال در بخش گردشگری تبیین استاندار‌های هتل‌های میراثی در رستوران‌های سنتی به ایران واگذار شده که در نزدیک شدن به ارائه خدمات استاندارد جهانی به گردشگران و رونق صنعت گردشگری درایران موثر است.

جمیع افزود: هم اکنون ۱۰ درصد پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد، ۱۱درصد گواهینامه‌های تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت و ۱۰ درصد پروانه‌های تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت و ۱۰درصد پروانه تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های کشور در خراسان رضوی صادر می‌شود.

او تصریح کرد: علی رغم تحریم‌های ظالمانه واحد‌های تولیدی و خدماتی قدم‌های خوبی را برداشته اند.

انتهای پیام//ف. غ



ایران در سه دوره سه ساله عضو شورای بین المللی ایزو بوده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.